رئیس سازمان انرژی اتمی:توسعه فعالیت های هسته ای در دستور کار است

کد خبر: 1095787

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برنامه منسجمی برای توسعه فعالیت علوم هسته‌ای با طراحی ایرانی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی:توسعه فعالیت های هسته ای در دستور کار است

 محمد اسلامی شامگاه سه‌شنبه در نشست با امام جمعه بوشهر افزود: توسعه کاربرد پرتوهای هسته‌ای در تولید محصولات برای عرصه کشاورزی کمک قابل توجهی در این عرصه می‌کند و سبب کاهش معضلات در این بخش می‌شود.

وی شتاب بخشی در علم و فناوری هسته‌ای را یک ضرورت دانست و گفت: یکی از ماموریت‌های سازمان انرژی اتمی ایران تولید محصولات دانش‌بنیان و گسترش کاربردهای علوم هسته‌ای در سطح وسیع است.

وی افزود: استانداردسازی و ارتقا کیفیت محصولات کشاورزی از دیگر مزیت‌های اقتصادی و راهبردی صنعت هسته‌ای است.

معاون رئیس جمهوری یادآورشد: استفاده از صنعت هسته‌ای در راستای ترویج و گسترش کشاورزی مدرن از برنامه‌های مهم این سازمان است.

اسلامی، توسعه رادیو داروها و آزمایشگاه‌های مربوطه و مراکز کشاورزی هسته‌ای را از برنامه‌های سازمان انرژی اتمی ایران دانست.

وی گفت: تکنولوژی هسته‌ای یکی از مولفه‌های رشد و پیشرفت به شمار می‌رود و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در علوم هسته‌ای از وضعیت فعلی باید تغییر و ارتقا یابد.

اسلامی اظهارداشت:ارتقا علم و فناوری در این عرصه از ضرورت‌هایی است که در برنامه و فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد.

وی ادامه داد: دشمن مخالف پیشرفت ایران اسلامی در علوم هسته‌ای است به همین دلیل است که آموزش و تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه‌های معتبر جهانی را منع می‌کنند.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی روز سه‌شنبه در سفر به استان بوشهر از نیروگاه یکهزار مگاواتی تولید برق هسته‌ای و بخشی از پروژه‌های نیروگاهی در دست اجرای این سازمان دیدن کرد.

 رئیس سازمان انرژی اتمی برای بررسی آخرین وضعیت نیروگاه اتمی، دیدار با کارکنان آن و بازدید از پروژه‌های در دست اجرای این سازمان به بوشهر سفر کرده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها