همدلی: رئیسی باید پشت میزش بنشیند و به میان مردم نرود!

کد خبر: 1095835

اصلاح‌طلبان در 8سال گذشته در مناصب مختلفی که بوده‌اند با شیوه مدیریت از پشت میز می‌خواستند کشور را در روند توسعه قرار دهند که نتیجه آن وضعیت اکنون جامعه است. حالا که رئیس‌جمهور سیزدهم به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند و به میان مردم می‌رود و بازدیدهای سرزده انجام می‌دهد اصلاح‌طلبان برآشفته‌اند که چرا این کار را می‌کند؟!

همدلی: رئیسی باید پشت میزش بنشیند و به میان مردم نرود!

روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «آسیب‌شناسی بازدیدهای سرزده» به سفرهای استانی رئیس‌جمهور پرداخت و نوشت: «قریب به چهل روز از آغاز رسمی دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی می‌گذرد و در این مدت مهم‌ترین اقدام رئیس‌دولت، به روایت تک‌رسانه ملی بازدیدهای استانی سر زده و مردمی بوده است. اولین بازدید فردای روز رای اعتماد وزیران، دیدار رئیس‌جمهور از غسالخانه بهشت‌زهرا بود! پس از آن نیز صبح‌های جمعه برای بازدیدهای استانی در دستور کار قرار گرفت.»

در ادامه مطلب آمده است: «واقعیت آن است که با وجود دستگاه‌های عریض و طویل اداری و دولتی، وجود هزاران کارشناس و مدیران متخصص، ابزارها و فرآیندهای الکترونیکی و آنلاین جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها و البته تعدد چالش‌ها، مسائل و مشکلات، در کنار شرایط خاص کشور، فرصتی برای این‌گونه بازتولید رفتارهای پوپولیستی و تبلیغاتی وجود ندارد. امروز زمانه قجری یا پهلوی نیست که شاه مملکت با بازدید میدانی از وضعیت شفاخانه‌ها و نانوایی‌ها، امور مملکت را رتق و فتق کند. واضح است که مشکل کمبود دارو با بازدید سرزده از یک داروخانه حل نمی‌شود. مشکلات چابهار و خوزستان و مناطق محروم خراسان جنوبی، پنهان و ناشناخته نیست که نیاز به بازدید میدانی داشته باشد. کافی است با مجامع نمایندگان یا استاندار هر استان نشستی داشت و از سیر تا پیاز و از ریز تا درشت معضلات حوزه ماموریتش مطلع شد. دفاتر مطالعاتی استانداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه هر استان برای تک‌تک شهرهای آن حوزه، مطالعات دقیق کارشناسی دارد و نکته مبهم و پنهانی وجود ندارد که حضور فیزیکی یک مقام رسمی در یک منطقه آن را کشف کند. کیست که نداند حداقل درگیری و اتلاف بودجه، وقت و انرژی یک هفته‌ای نیروهای اداری، نظامی و امنیتی استان کم‌ترین هزینه بازدید به اصطلاح سرزده رئیس‌یک قوه در استان‌هاست.»

مدعیان اصلاحات نمی‌خواهند باور کنند که حضور رئیس‌جمهور در میان مردم، به اهمیت دولت مردمی و مانیفست مردم سالارانه انقلاب اسلامی ضریب می‌دهد. از سویی عزم و جزم مدیران برای کار کردن را مضاعف و همچنین جوانه‌های اعتماد از دست رفته و امید را در دلها بارور می‌نماید. مگر می‌شود در شمال تهران نشست و صرفا از طریق ویدئوکنفرانس به این مهم دست یافت؟ البته از مدعیان اصلاحات که رئیس‌جمهور ولنجک‌نشینِ محبوبشان «صبح جمعه بنزینی» و «نظرسنجی از داخل ماشین» را رقم زد بیش‌تر از این عقده گشایی‌ها انتظار نمی‌رود./ کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها