پژمانفر: باید با کاسبان مجوز برخورد شود

کد خبر: 1095897

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از افراد مجوز دریافت می‌کنند اما مجوزها را می فروشند که باید جلوی این فراد را که کاسبی می کنند بگیریم.

پژمانفر: باید با کاسبان مجوز برخورد شود

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار،گفت: برخی از افراد مدام در حال دریافت مجوز هستند و این مجوزها را می فروشند که ما باید راه این نوع رفتارها را ببندیم.

وی افزود: ما باید فضای تاریک خانه ها را از بین ببریم چرا که زمانی تاریک خانه ایجاد می شود و شفاف سازی وجود ندارد، شاهد تخلفاتی هستیم و ما باید جلوی افرادی را که با مجوز گرفتن کاسبی می کنند، بگیریم.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: برخی از افراد در اتاق تاریک می روند و برای خودشان مجوز می گیرند و باید شفاف سازی و روشن شود که هر فردی چند مجوز دریافت کرده و از آن مجوزها چه استفاده هایی داشته است.

پژمانفر تأکید کرد: درباره موضوع فروش نفت ما گفتیم که نفت در بورس به فروش برسد که وزیر گذشته یک اتاق تاریک برای فروش نفت ایجاد کرد و نفت را ۱۲ دلار زیر قیمت به فروش رساندند.

وی بیان کرد: همچنین بنده از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به یکی از موسسات و مجموعه های رسمی نامه زدم تا حقوق های خود را اعلام کنند که آنان در پاسخ به نامه، قید «فوق سری و محرمانه» گذاشتند و بنده پرسیدم آیا درباره حقوق مسئله پنهانی وجود دارد؟ قطعاً این افراد نمی خواهند مسائلی پون حقوقشان برای مردم آشکار شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس متذکرشد: ما باید برای مردم شفاف سازی کنیم و روشن شود هر فردی چه مجوزهایی دریافت کرده است و شفاف سازی یک ضرورت است و راه را برای سوءاستفاده کنندگان باید ببندیم.

پژمانفر خاطرنشان کرد: متأسافنه ما در همه جا رانت داریم، به گونه ای که یکی از همکاران می گوید برای دریافت مجوز نانوایی هم رانت ایجاد کرده اند! همچنین افرادی هستند که به هیچ وجه شایستگی ندارند اما مجوز می گیرند و فقط از این مملکت سوءاستفاده می کنند و قدمی هم برای کشور بر نمی دارند.

وی گفت: ما باید با شفاف سازی در صدور مجوزهای کسب و کار راه را برای اشتغال جوانان تحصیل کرده بیکار باز کنیم و جلوی فسادها و رانت هار ا بگیریم./مهر

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها