کتابی که، در صحن علنی امروز معرفی شد

کد خبر: 1096043

درد دل کسب‌وکارهای مردم با نهادهای متولی صدور مجوز کسب‌وکار: کتابی که، در صحن علنی امروز، امروز معرفی شد

کتابی که، در صحن علنی امروز معرفی شد

 درد دل کسب‌وکارهای مردم با نهادهای متولی صدور مجوز کسب‌وکار: کتابی که، در صحن علنی امروز، امروز معرفی شد

 محمدسعید احدیان، مشاور رئیس مجلس، در صفحۀ اینستاگرام خود نوشت:

«امروز نمایندگان مردم، طرحی را تصویب کردند که صدور مجوزهای کسب‌وکار را تسهیل خواهد کرد. محسن دهنوی، عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس، امروز پیش از رأی‌گیری و تصویب این طرح، نمایندگان را به خواندن کتابی دعوت کرد که درددل‌های مردم دربارۀ دشواری‌ها و مصائب اخذ مجوزها را روایت می‌کند».

«کتاب درددل کسب‌وکارهای مردم با نهادهای متولی صدور مجوز کسب‌‌‌وکار ماحصل مصاحبه با مدیران ۲۰ شرکت است که ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻧﺎﺷﯽ از دریافت مجوز فعالیت خود را از ﻣﻨﻈﺮ ﮐﺎرآﻓﺮﯾﻨﺎن و ﺻﺎﺣﺒﺎن ﮐﺴب‌وﮐﺎرﻫﺎ رواﯾﺖ کرده و ﺗﺠﺎربشان را به اشتراک گذاشته‌اند».

«در این کتاب، سرگذشت نافرجام کسب‌‌‌وکارهایی روایت شده که برای شروع یا توسعه کسب‌‌وکار خود متقاضی مجوز بوده‌اند. داستان کارآفرینانی، که ماه‌ها و بعضاً سال‌ها در انتظار اخذ مجوز مانده بودند تا آنکه بعضی‌هاشان از تصمیم خود منصرف شدند. برخی زمانی مجوز به دستشان رسیده بود که آن فرصت ارزشمند بازار از دست رفته بود. برای برخی دیگر، ارزش سرمایه‌ای که برای ایدۀ کارآفرینانه خود کنار گذاشته بودند افت کرده بود و دیگر سرمایۀ لازم برای بهره‌‌برداری از مجوز را نداشتند».

«این مشت نمونۀ خروار کارآفرینانی است که توان، انگیزه و ارزش سرمایه‌شان پشت سد انواع مجوزها رو‌به‌کاستی بود. با خواندن این کتاب، متوجه خواهید شد تصویب قانون امروز چه مشکلاتی را حل خواهد کرد؛ اینکه اگر این مجوزها بموقع و با طی مسیر صحیح به دست آن‌ها برسد، چه ایده‌ها و انگیزه‌‌هایی به ثمر می‌‌نشیند؟ چند شغل ایجاد می‌شود؟ روزیِ چند خانواده تأمین می‌شود؟ کشور از واردات چند محصول بی‌نیاز می‌شود؟ و در نهایت بر وضعیت اقتصادی کشور چه اثری خواهد داشت؟».

 

فهرست این کتاب به این ترتیب است:

۱. تولیدکنندۀ تجهیزات دندان‌پزشکی

۲. مجوز باسکول و وزن‌‌‌ کشی برای باغداران سیب

۳. مجوز کشت زعفران

۴. مجوز بازارچۀ صنایع دستی

۵. مجوز طرح گردشگری

۶. پروانۀ بهره‌برداری ماشین‌‌‌آلات تولید باتری خودرو

۷. مجوز نانوایی

۸. مجوز پرورش قارچ

۹. مجوز پرورش ماهی

۱۰. صادرکنندۀ انار و گلاب          

۱۱. مجوز پرواربندی شترمرغ

۱۲. مجوز گاوداری

۱۳. مجوز مخزن ‌سازی و صنایع غذایی

۱۴. پروانۀ تولید قطعات در نورپردازی و آگهی‌نماها

۱۵. مجوز گاوداری     

۱۶. مجوز گلخانه و صنایع تکمیلی      

۱۷. مجوز مخزن‌سازی           

۱۸. مجوز پرورش بوقلمون     

۱۹. مجوز پرورش‌‌‌ زیتون         

۲۰. مجوز واحد قرنطینۀ نباتی

فصل دوم کتاب صدور مجوز کسب‌وکار، درد دل کسب‌وکارهای مردم با نهادهای متولی صدور مجوز کسب‌وکار

محمدسعید احدیان، مشاور رئیس مجلس، دربارۀ این کتاب نوشت:

امروز نمایندگان مردم، طرحی را تصویب کردند که صدور مجوزهای کسب‌وکار را تسهیل خواهد کرد. محسن دهنوی، نمایندۀ مجلس، پیش از رأی‌گیری و تصویب این طرح، نمایندگان را به خواندن کتابی دعوت کرد که درد دل‌های مردم دربارۀ دشواری‌ها و مصائب اخذ مجوزها را روایت می‌کند.

با خواندن این کتاب، متوجه خواهید شد تصویب قانون امروز چه مشکلاتی را حل خواهد کرد؛ اینکه اگر این مجوزها بموقع و با طی مسیر صحیح به دست آن‌ها برسد، چه ایده‌ها و انگیزه‌‌هایی به ثمر می‌‌نشیند؟ چند شغل ایجاد می‌شود؟ روزیِ چند خانواده تأمین می‌شود؟ کشور از واردات چند محصول بی‌نیاز می‌شود؟ و در نهایت بر وضعیت اقتصادی کشور چه اثری خواهد داشت؟

شما را به خواندن فصل دوم این کتاب دعوت می‌کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها