امیرعبداللهیان: آمریکا متهم اصل تضعیف برجام است

کد خبر: 1096340

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در آستانه برگزاری بیست و یکمین اجلاس سران شانگهای در تاجیکستان امروز با وانگ ایی، وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان: آمریکا متهم اصل تضعیف برجام است

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه  ایران در آستانه برگزاری بیست و یکمین اجلاس سران شانگهای در تاجیکستان امروز با وانگ ایی، وزیر امور خارجه چین دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار ضمن تاکید بر آسیا محور بودن سیاست خارجی دولت سیزدهم، بر عزم جمهوری اسلامی ایران بر پیشبرد روابط با چین بر اساس موافقتنامه همکاری های ۲۵ ساله بعنوان نقشه راه دوکشور تاکید کرد.

دکتر امیرعبداللهیان با اشاره به موضوعات چندجانبه همکاری جمهوری اسلامی ایران با چین، ضمن قدردانی از مواضع حمایت کننده دولت چین از رویکرد ایران، آمریکا را متهم اصلی تضعیف برجام و همکاری های هسته ای کشورمان دانست.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به مواضع غیرسازنده آمریکا در قبال موضوع هسته ای ایران تاکید کرد، کاخ سفید باید یادبگیرد در مقابل ملت ایران، از لحن تهدیدآمیز استفاده نکند.

دکتر امیر عبداللهیان خروج مفتضحانه امریکا از افغانستان بدنبال اشغال چندین ساله این کشور را نمونه ای دیگر از یکجانبه گرایی غیرسازنده امریکا دانست که اثرات نامطلوب آن متوجه همسایگان افغانستان گردیده است.

وزیر امور خارجه ایران ایجاد دولت فراگیر در افغانستان با مشارکت همه اقوام را تنها شکل مطلوب آینده سیاسی این کشور اعلام کرد.

دکتر امیرعبداللهیان در پایان با اشاره به همکاری های ارزشمند دو کشور در مبارزه با کرونا، از همکاری های گسترده دولت چین با کشورمان در ارسال محموله های واکسن که در پی گفتگوهای روسای جمهور دو کشور صورت پذیرفت، قدردانی نمود.

وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار بر همکاری های دو کشور در موضوعات بین المللی و از جمله حمایت چین از عضویت دایم ایران در شانگهای تاکید کرد.

وی اجرای موافقتنامه همکاری های ۲۵ ساله دو کشور را بعنوان نقشه راه مهم روابط دوکشور دانسته و بر عزم چین در توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود.

وزیر امور خارجه چین استمرار رایزنی دو کشور در خصوص آینده سیاسی افغانستان را خواستار شد./انتخاب

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها