نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان در دوشنبه

کد خبر: 1096349

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان در نشستی چهارجانبه در دوشنبه از تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت کردند.

نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، روسیه، چین و پاکستان در دوشنبه

 در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان، نشست چهارجانبه وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و پاکستان برگزار شد. 

در این نشست حسین امیرعبداللهیان، وانگ یی، سرگئی لاوروف و شاه محمود قریشی وزرای امور خارجه چهار کشور ایران، چین، روسیه و پاکستان از تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه اقوام در افغانستان حمایت کردند.

افغانستان عاری از تروریسم، عاری از مواد مخدر و عاری از تهدید علیه همسایگان از دیگر محورهای مورد گفت‌وگو در این نشست بود.

* نشست ۶ کشور همسایه به اضافه روسیه

در این نشست از برگزاری دور بعدی اجلاس همسایگان افغانستان که قرار است با حضور وزرای امور خارجه کشورهای همسایه ( ایران، پاکستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان) به علاوه روسیه در اواخر مهر ماه در تهران تشکیل شود، استقبال به عمل آمد.

به گزارش فارس، در نشست مجازی وزرای خارجه ۶ کشور همسایه افغانستان که ۱۷ شهریور ماه به صورت مجازی و به ریاست پاکستان برگزار شد، توافق شد که دور بعدی این نشست در تهران برگزار شود. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در این نشست از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار گذاشتن تمامی امکانات خود به منظور پیشبرد مذاکرات بین الافغانی خبر داد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها