‌«فردا» گزارش‌ می‌دهد

استقبال «شرق» از جایگاه احتمالی حسین دهقان

کد خبر: 1097126

گمانه‌زنی‌ها درباره رفتن حسین دهقان به ستاد اجرایی فرمان امام افزایش یافته و شاهدیم که روزنامه «شرق» امروز در گزارشی به جد از این گمانه استقبال می‌کند!

استقبال «شرق» از جایگاه احتمالی حسین دهقان

گروه سیاست سایت فردا – جابه‌جایی‌ها به رغم گذشتن یک ماه از عمر دولت، تمام نشده و در پی آن گمانه‌زنی‌ها نیز ادامه دارد. چهره‌های سیاسی شاخصی هستند که هنوز نمی‌دانیم قرار است در چه جایگاهی قرار گرفته و کدام مسیر را طی کنند. یکی از این چهره‌ها که این روزها مورد توجه رسانه‌ها نیز هست، سردار حسین دهقان است. اولین گزینه نظامی‌ که در انتخابات اخیر ثبت نام کرد و بعد هم کنار کشید. 

چند روزی است که حرف از رفته او به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به میان آمده و گمان می‌رود که با معاون اول شدن مخبر، او این مسئولیت را به عهده بگیرد. 

دهقان همین چند روز قبل در پاسخ به سوالی درباره چرایی انصراف از حضور در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و برنامه‌های آتی خود گفته بود «در دوره انتخابات آنچه مداوم در ذهنم خطور می‌کرد این بود که تنها در یک فرض از رقابت کناره گیری خواهم کرد و آن هم حضور حجت‌الاسلام رئیسی است. با حضور آقای رئیسی در این عرصه با صدور بیانیه‌ای در حمایت از ایشان از رقابت کناره گیری کردم، این اقدام بر اساس یک امر اعتقادی صورت گرفت و مطلقا در این کار نگاه سهم خواهانه نداشته و ندارم.»

شاید هم همین سخن بود که توجه‌ها را به سوی او و آینده او جلب کرد. جالب اینکه دهقان احتمال رفتن به ستاد اجرایی را هم رد نکرده و گفته بود: «بر اساس همان رویکردی که عرض کردم موضوع اصلی ما باید خدمت به مردم و تقویت انقلاب باشد. خدمت در هر جایگاهی که این هدف را تامین کند افتخار بزرگی است».

گمانه حضور او این جایگاه از وقتی پررنگ‌تر شد که محسن رضایی به عنوان یکی گزینه‌های این سمت ، معاون رئیسی در امور اقتصادی شد. 

به نظر می‌رسد که طیف‌های مختلف سیاسی نیز از رفتن او به ستاد اجرایی فرمان امام استقبال می‌کند. حتی روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» امروز در گزارشی به این گمانه پرداخته، سابقه‌ای از دهقان ارائه کرده و با اشاره به اینکه او اصولگرا است اما « به‌جز دولت احمدی‌نژاد با همه دولت‌های اخیر کار کرده یا به آنها نزدیک بوده است» می‌نویسد: « این اتفاق درباره کمتر فرد سیاسی در سال‌های اخیر افتاده است. نوعی مقبولیت بین‌الجناحی درباره دهقان وجود دارد تا جایی که زمانی که بحث حضورش در انتخابات مطرح بود، حسام‌الدین آشنا گفته بود: «آقای حسین دهقان هم مدیر بسیار توانمندی است و اقتداری کاریزماتیک دارد و از توان تعامل با رهبری و قوای دیگر و نیروهای مسلح هم برخوردار است و معطوف به حل مسئله کار می‌کند». آنچه بیشتر از او دیده می‌شود، یک بازیگر حاشیه‌ای یا در بهترین حالت بازیگر میانی عرصه سیاست و مدیریت ایران بوده است؛ به‌جای آنکه خود چهره‌ای بازی‌ساز یا جریان‌ساز بوده باشد.»

گزارش‌نویس شرق حتی از نیاز ستاد اجرایی به یک خانه‌تکانی گفته و با طرح این سوال که « آیا دهقان می‌تواند این خانه‌تکانی را انجام دهد؟» به نوعی از انتصاب وی استقابل می‌کند. 

این روزنامه اصلاح‌طلب دهقان را اینطور توصیف می‌کند: « یک استراتژیست نظامی است که مدیریت هم خوانده» و می‌نویسد: «آیا این ترکیب می‌تواند فرمان مدیریت استراتژی را در ستاد اجرائی تغییر دهد؟ در سال‌های گذشته، وقتی می‌خواستند استراتژی منطقه‌ای ایران را دریابند، رسانه‌های خارجی عموما به حسین دهقان مراجعه کرده‌اند. شاید بعد از این باید درباره تحولاتی که در این ستاد ایجاد کرده، به سراغش بیایند.»


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها