چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به استان ایلام/رئیسی: استان ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد/ باید کارخانه بزرگ اقتصاد کشور را فعال کنیم +فیلم

کد خبر: 1098278

رئیس جمهور با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد، گفت: امیدواریم این سفر گام‌ مهمی درجهت رفع محرومیت‌ها و ایجاد شتاب در توسعه استان باشد.

چهارمین سفر استانی رئیس جمهور به استان ایلام/رئیسی: استان ایلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت و توسعه دارد/ باید کارخانه بزرگ اقتصاد کشور را فعال کنیم +فیلم

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در فرودگاه ایلام درباره اهداف سفر به این استان، گفت: استان ایلام حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارد و خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مردم استان ایلام قهرمانانه در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب اسلامی کردند که یاد همه آنان را گرامی می‌داریم.

رئیسی با تاکید بر اینکه این سفر بعد از سفر کارشناسان و بررسی شرایط و وضعیت استان انجام می‌شود، گفت: استان ایلام ظرفیت‌های بزرگی در بخشهای مختلف به ویژه برخورداری از نیروی انسانی کارآمد و جوان دارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن، توسعه قابل توجهی داشته باشد.

رئیسی با اشاره به همجواری استان ایلام با کشورهای همسایه اظهار داشت: در این رابطه نیز می‌توان با فعال کردن بازارچه‌های مرزی تبادلات مرزی استان را در کنار افزایش صادرات گسترش داد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امیدوارم در جریان این سفر تصمیمات مختلف و مهمی در جهت توسعه یافتگی استان اتخاذ شود.

رئیسی همچنین از مردم استان به خاطر اینکه با توجه به شرایط کرونایی امکان دیدار و حضور در اجتماعات باشکوه آنها وجود ندارد، عذرخواهی کرد.

رئیسی همچنین انجام سفر به استان ایلام را در ایامی که متعلق به وجود مقدس ابا عبدالله‌الحسین(ع) و روزهای زیارتی مضجع نورانی امام حسین(ع) است، مغتنم شمرد./ ایسنا

 

 

بازدید رئیسی از روند تکمیل سد مخزنی کنجانچم ایلام

 

رئیس جمهور بلافاصله پس از ورود به ایلام در محل سد مخزنی کنجانچم واقع در شهر مهران استان ایلام حضور یافت و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سد، روند احداث و تکمیل و سامانه‌های متصل به آن را مورد بررسی قرار داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در بازدید از سد کنجانچم با توضیحات کارشناسان و مهندسین این پروژه، در جریان مزیت‌ها و اهداف احداث و تکمیل این سد و نیز اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری قرار گرفت.

 

کاهش اثرات خشکسالی و تامین نیازهای آب شرب، صنعت و توسعه کشاورزی استان‌های ایلام و کرمانشاه از رودخانه‌های مستقل مرزی از حوزه سیروان، تبدیل مناطق محروم گرمسیری به نمادی از پیشرفت و توسعه پایدار و تلاش برای حل مشکلات بیکاری و توسعه کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری است./ ایسنا

 

 

 تکمیل سد «کنجانچم» هدف مهم دولت است

 

رئیس جمهور گفت: یکی از کارهای مهم ما تکمیل سد کنجانچم است و در هر برهه زمانی باید ثمرات آن به دست مردم برسد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز آیت‌الله رئیسی در حاشیه بازدید از سد کنجانچم ایلام گفت: کاری که انجام شده در خصوص کنجانچم اگر رها شود خسارات جدی به بار می‌آورد.

 

وی افزود: یکی از کارهای مهم ما تکمیل این سد است در هر برهه زمانی باید ثمرات آن دست مردم برسد.

 

 رئیس جمهور ضمن تشکر از قرارگاه خاتم الانبیا گفت: کار باید به اتمام برسد و نتیجه دهد ولاغیر گویا انجام نشده است؛ به مردم وعده‌هایی داده شده و تاخیر در آن موجب کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود./ فارس

 

رئیس‌جمهور راهی مهران شد

 

آیت‌الله رئیسی بعد از بازدید از سد کنجانچم راهی شهرستان مهران شد تا از نزدیک از زیرساخت‌های این شهرستان و پایانه مرزی مهران دیدن کند.

 

رئیسی مهران

 

رمز پیشرفت و پیروزی کشور داشتن روحیه انقلابی و بسیجی است

 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه رمز پیشرفت و پیروزی کشور داشتن روحیه انقلابی و بسیجی است، گفت: پیام شهیدان این است که نگذاریم آرمان‌های انقلاب کمرنگ شود.

 

 سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا، اظهار داشت: مناطقی مانند قلاویزان جایگاه ایثار، شهادت، توکل به خدا، وفای به عهد، دلدادگی به اسلام و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است.

 

رئیسی در یادمان شهدای قلاویزان

 

رئیس جمهور با بیان اینکه همه مردم به ویژه مسئولین و مدیران نظام باید از اماکن دوران دفاع مقدس بازدید کنند تا بدانند چه ایثارگری‌های مخلصانه‌ای برای نظام انجام شده است، گفت: در چنین اماکن مقدسی همه آنچه که برای تعالی انسان نیاز است، وجود دارد و همه خوبی‌ها در چنین پایگاه‌ها و جایگاه‌هایی نهفته است.

 

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه اگر کسی گوش دل باز کند می‌تواند پیام شهیدان را بشنود، خاطرنشان کرد: پیام شهیدان این است که نگذاریم آرمان‌های انقلاب و اطاعت از رهبری و ولی فقیه در جامعه کمرنگ شده و عدالت پایمال و عزت ملت ایران مخدوش شود.

 

 

رئیسی گفت: حضور در مسیر راهیان نور برای همه به ویژه مسئولان درس‌آموز است و باید از چنین حضوری درس ایستادگی، اجرای عدالت، توجه به مردم به ویژه قشر حزب‌اللهی و کسانی که با همه وجود در مسیر انقلاب هستند، گرفت.

 

 

دولت عراق فقط با حضور ۶۰ هزار نفر زائر اربعین موافقت کرد

 

رئیس جمهور با اشاره به تقارن سفر استانی با ایام اربعین حسینی اظهار داشت: این ایام به خاطر شرایط کرونایی برای عاشقان زیارت اباعبدالله‌الحسین (ع) بسیار تاسف برانگیز است و سالهای زیادی میلیون‌ها زائر از همین مسیر مهران به زیارت امام حسین (ع) می‌رفتند و شخصاً نیز چندین بار از همین مسیر برای زیارت راهی شدم. امیدواریم و دعا می‌کنیم با ریشه کن شدن کرونا بار دیگر شرایط و زمینه حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین (ع) فراهم شود.

 

وی افزود: تلاش داشتیم تعداد زیادی از مردم کشورمان بتوانند به کربلا اعزام شوند اما دولت عراق فقط با حضور ۶۰ هزار نفر موافقت کرد و امکان افزایش آن برای دولت میزبان وجود ندارد.

 

حجت الاسلام رئیسی همچنین با اشاره به تقارن سفر به ایلام با ایام سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: تجلیل از شهدا ایثارگران و یادآوری دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و پیروزی کشور و پیشبرد امور در گرو پیروی و تداوم راه شهدا و ایمان و اخلاص آنان است.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان ایلام حق بسیار زیادی بر گردن مردم ایران دارد، گفت: مردم این دیار دلاورانه و با احساس تعقل و اخلاص در مقابل دشمنان، مقاومت و ایستادگی کردند و ۳ هزار شهید استان گواهِ بصیرت و فداکاری مردم این خطه است.

 

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: یقیناً توصیف ابعاد مختلف ایستادگی و مقاومت مردم استان ایلام، صحیفه بسیار بلندی می‌شود و امیدواریم همه بتوانیم راه مقدس و نورانی شهیدان را ادامه دهیم.

 

وی گفت: بدون تردید اگر مسیر شهیدان را به خوبی بشناسیم و زندگی خود را بر مبنای آن تنظیم کنیم، مسیر الهی را گم نخواهیم کرد و در مسیر شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود.

 

دیدار چهره به چهره رئیسی با مردم و رسیدگی حضوری به مشکلات

 

رئیس جمهور کشورمان در ادامه برنامه های سفر استانی به ایلام در محل استانداری این استان میزبان تعدادی از مردم بود و به صورت حضوری، مسائل و مشکلات مطرح شده را بررسی کرد.

 

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان امروز (جمعه ۲ مهرماه) در ادامه برنامه های سفر استانی به ایلام در محل استانداری میزبان تعدادی از مردم استان بود و به صورت حضوری، مسائل و مشکلات مطرح شده را بررسی کرد.

 

رئیس جمهور در این دیدارها در گفتگوی رودررو و بی واسطه ، پس از آگاهی از مشکلات، پیشنهادها و طرح‌های ملاقات کنندگان، بلافاصله استاندار ایلام را مخاطب قرار داده و خواستار پیگیری و رفع مشکلات و انجام اقدامات لازم برای به نتیجه رساندن موارد مطرح شده، شد

 

در این دیدار، ملاقات کنندگان که از طبقات و گروه های شغلی مختلف بودند، بدون واسطه و در فضایی صمیمی پیشنهادات، مشکلات و طرحهای خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

 

کمک به رفع مشکل مسکن، حمایت از ابتکارات و طرح های تحقیقاتی دانش بنیان، برطرف کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی و ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان از جمله مسائلی بود که در این دیدار چهره به چهره مطرح شد./فارس

163249836794547100

آیت الله رئیسی در دیدار نخبگان، نمایندگان اقشار، علما و ایثارگران ایلام: تاکید بر اهتمام جدی دولت برای پیشرفت و آبادانی استان ایلام/ مرز، نه یک تهدید بلکه یک فرصت بسیار خوب اقتصادی است

رئیس جمهور فراهم کردن زیرساخت‌های پیشرفت و آبادانی استان ایلام به ویژه تامین و تکمیل زیرساخت‌های زیارت اربعین را از دغدغه های جدی دولت در سطح استان دانست.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از قشرهای مردم استان ایلام با بیان اینکه ایلام دِین خود را در دفاع از ایران ادا کرده‌ است، گفت: مردم استان ایلام در خط مقدم جبهه، مردانه ایستادگی و از ارزشها و ناموس کشور دفاع کردند و ملت ایران همواره قدردان رشادت‌های مردم این خطه است.

رئیس جمهور گفت: آنچه می‌توان و باید از نام شهدا و هفته دفاع مقدس آموخت این است که رفع مشکلات و تنگناهای کشور با روحیه جهادی و بسیجی و در یک کلام با روحیه «ما می‌توانیم» امکان‌پذیر است.

آیت‌الله رئیسی افزود: باور دارم که همانند آن فرهنگ و انگیزه‌ای که سنگرها را در مقابل دشمن برپا کرد امروز هم هر اداره و سازمانی، باید یک سنگر برای خدمتگزاری به مردم و ایستادگی در برابر دشمنان باشد.

دکتر رئیسی در ادامه با برشمردن ظرفیت‌های استان ایلام، به ۴۳۰ کیلومتر ارتباط استان با عراق اشاره کرد و گفت: مرز، یک تهدید نیست بلکه فرصت بسیار خوب اقتصادی برای ارتباط مردم دو کشور همسایه با ریشه‌های فرهنگی و اعتقادی مشترک است.

آقای رئیسی تکمیل زیرساخت‌های استان ایلام را ضروری دانست و گفت: باید کریدور ریلی استان در کنار آزادراه های مواصلاتی با عراق تکمیل شود و این کار می‌تواند ضمن فراهم کردن زمینه گسترش صادرات به کشور عراق، رفاه و آسایش زائران را هم به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور بر ضرورت توسعه صادرات به عراق و کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: سهم ایران در تجارت منطقه بسیار پایین و در حدود دو درصد است و رقم ۲۰ میلیارد دلار کنونی در تجارت منطقه‌ای کشورمان می‌تواند با اقدام جهادی از جانب تولیدکنندگان، صادرکنندگان و دولت با تکمیل زیرساخت‌ها، به راحتی به ۴۰، ۵۰ میلیارد دلار برسد.

آیت‌الله رئیسی تکمیل زیرساخت‌های زیارت اربعین در استان ایلام را ضروری دانست و گفت: استان ایلام و منطقه مهران به نوعی باب‌الحسین و مسیر تردد عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) است و گام‌های خوبی برای تجهیز این منطقه برداشته شده اما این گام‌ها مقدماتی‌ است و باید با توجه به اشتیاق عظیم ملت ایران برای زیارت اقدامات گسترده‌ای انجام شود.

رئیس جمهور گفت: تجهیز زیرساخت‌های اربعین در استان ایلام می‌تواند به توسعه اقتصاد گردشگری، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان استان بینجامد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به سخنان مطرح شده برای صیانت از نهاد خانواده در استان ایلام اظهار داشت: نهاد خانواده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید از همه اعضای خانواده و فرهنگ و دین‌مداری جامعه صیانت کنیم و در همین راستا به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ماموریت می‌دهم در جلسه‌ای با زنان فرهیخته استان، راهکارهای صیانت از نهاد خانواده در ایلام را با جدیت بررسی کند.

دکتر رئیسی با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای حضور زائران اربعین حسینی از جانب دولت عراق اظهار داشت: دولت عراق ابتدا ۳۰ هزار نفر زائر و سپس با پیگیری‌های انجام شده ۶۰ هزار نفر را پذیرفت و به هر میزان که دولت عراق آمادگی پذیرش زائر داشته باشد، امکان اعزام زائران اربعین وجود دارد اما باید حتما شرایط دولت میزبان را رعایت کنیم.

رئیس جمهور گفت: کسانی که به رغم مقررات اعلام شده، برای زیارت اربعین به استان ایلام آمده‌اند حتما باید تکریم شوند و تغذیه و سرپناه برای این عزیزان فراهم شود تا به محل زندگی خود بازگردند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به سخنان یکی از حاضران درباره رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: دولت حتما رتبه‌بندی فرهنگیان را با جدیت پیگیری می‌کند و بی تردید معلمان عزیز نباید دغدغه معیشت داشته باشند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به مشکلات جامعه ایثارگران به ویژه در حوزه مسکن و اشتغال اظهار داشت: بخش قابل توجهی از زمین های مورد نیاز برای ساخت مسکن ایثارگران تامین شده است و حتما این موضوع در کنار اشتغال ایثارگران با اولویت در دولت پیگیری می شود.

دکتر رئیسی همچنین بر توجه ویژه دولت به مناطق محروم در سطح استان‌ها تاکید کرد و گفت: مناطقی که به هر دلیلی به آنها توجه لازم نشده است، باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

در این جلسه شماری از منتخبان استان، دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.

رئیسی

آیت‌الله رئیسی: رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهر یک ضرورت است/ دولت در کنار شما و در خدمت شما است

رئیس جمهور عصر جمعه با حضور سرزده در محله محروم هانیوان در حاشیه شهر ایلام، از نزدیک با مردم این محله دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی بی واسطه و رو در رو با اهالی این محله، بر ضرورت رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار تاکید کرد.

مردم محله هانیوان ایلام پس از اطلاع از حضور رئیس جمهور در محل، با شور و شوق زیادی در کنار آیت الله رئیسی گرد آمدند و ضمن ابراز خوشحالی، مشکلات و محرومیت‌های چندین ساله خود را با شخص رئیس جمهور در میان گذاشتند.

رئیس جمهور همچنین در سخنان کوتاهی در جمع مردم این محله، رفع مشکلات مناطق محروم و حاشیه شهر ایلام را یک ضرورت دانست و گفت: محرومیت‌ها در برخی مناطق حاشیه شهر از جمله محله هانیوان ایلام پسندیده نیست و استاندار و فرماندار باید به سرعت و با کمک ساکنان این محله، کمبودها را رفع کنند.

رئیس جمهور خطاب به اهالی هانیوان گفت: دولت در کنار شما و در خدمت شما قرار دارد و معتقدم برای حل برخی مشکلات، خودِ مردم باید پیشقدم شوند. آقای رئیسی افزود: بدون تردید اقدام خلاف مقررات و بی انضباطی، زشت و ناپسند است و در مواجهه با چنین مواردی، خودِ ساکنین باید در مقابل ساخت و سازهای خلاف و نظافت و انضباط شهری پیشقدم شوند و با همکاری مسئولان شهری، امور را اصلاح کنند.

آیت‌الله رئیسی خطاب به ساکنان محله محروم هانیوان گفت: در جلسه شورای اداری استان به مسئولان استانی اعلام خواهم کرد که نسبت به همه مناطق ایلام به ویژه محله‌های محروم اقدامات سریع و ویژه را در دستور کار قرار دهند تا کمبودها و مشکلات هرچه زودتر برطرف شود.

رئیسی: باید کارخانه بزرگ اقتصاد کشور را فعال کنیم

رئیس جمهور در جلسه شورای اداری ایلام: ایلام ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادرات به کشور عراق را دارد.

در خصوص محرومیت زدایی در شهرستان هلیلان، شنبه گروهی به این منطقه اعزام می‌شود.

ما باید کارخانه بزرگ اقتصاد را در کشور فعال کنیم، خدمات مناسبی به مردم حاشیه شهرها ارائه نشده که نیاز است مورد توجه قرار گیرد.

رمز موفقیت ما در موضوع مقابله با کرونا این بود که رهبری همه ظرفیت‌های نظام را پای کار آوردند.

‌‌مدیرانی که تحریم را دور می‌زنند و توانایی رقم زدن کاری برای مردم را دارند باید حمایت شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها