توطئه آمریکا با کمک طالبان علیه ایران و روسیه و چین

کد خبر: 1098370

توطئه ای با استفاده از طالبان/ آمریکا می خواهد چین، روسیه و ایران را تحت فشار جهادی‌ها نگه دارد!

توطئه آمریکا با کمک طالبان علیه ایران و روسیه و چین

در سال‌های اخیر حضور چین و شرکت‌های چینی در افغانستان پر رنگ شده است..، این در حالی است که ایالات متحده و متحدانش مسئول برقراری ثبات در افغانستان بوده‌اند.

ثبات و امنیت را ایالات متحده در افغانستان تامین می‌کرد، اما رقیب آن‌ها یعنی چین از مزیت‌ها و منابع افغانستان بهره می‌برد.

مهم‌تر از همه این‌ها ظرفیت افغانستان و شرایط افغانستان برای گسترش بنیادگرایی و فعالیت‌های تروریستی در خاک همسایگانش بالاست و به بیانی دیگر افغانستان محل تجمیع نیروهای تروریستی بنیادگرایی می‌شود که تا قبل از این در مناطق سوریه و عراق گرد هم آمده بودند.

بنابراین به نظر می‌رسد آمریکا در نظر دارد سیاست «آشوب هدایت شده» در افغانستان را پیاده کند.

قابل پیش بینی اینکه ایالات متحده می‌خواهد از عنصر رادیکال جهادی القاعده و داعش که در حال ادغام دوباره و رهبری واحدی هستند بهره گیرد و چین، روسیه و ایران را تحت فشار جهادی‌ها نگه دارد تا رفتار آنها را به سود خود اصلاح کرده و آن بخش پنهانی توافق دوحه را عملیاتی کند که دلالت بر تعهد طالبان برای جلوگیری از نیروی ضد منافع غرب در افغانستان دارد و باید فضا را برای جهادی‌های ضد حریفان آمریکا باز کند.

این که هواپیمای نظامی آمریکا «ملابرادر» را با اسکورت از قطر به کابل می‌آورد را نباید ساده‌انگارانه دانست،  این موضوع بخشی از معامله اعلام نشده دوحه می‌تواند باشد.

بنابراین تمرکز نیروهای بنیادگرا و افراطی در مرزهای امنیتی روسیه در آسیای مرکزی، باریکه دالان واخان در مرز چین و مرزهای شرقی ایران امری تصادفی نیست./ جماران

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها