علم‌الهدی: فرهنگ جهاد و مقابله با ستم را محور همه آموزه‌ها قرار دهید

کد خبر: 1098537

مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جریان دفاع مقدس که فرهنگ جهاد و ایثار و مقابله با تجاوز و ستم است باید محور همه آموزه‌ها قرار گیرد.

علم‌الهدی: فرهنگ جهاد و مقابله با ستم را محور همه آموزه‌ها قرار دهید

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر شنبه در مراسم زنگ آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان صدرا در حاشیه شهر مشهد برگزار شد دانش‌آموزان را ذخایر ارزشمند کشور دانست و اظهار کرد: همزمانی سالگرد دفاع مقدس با آغاز سال تحصیلیِ جدید، یک راهبرد عظیم در تعلیم و تربیت و پرورش سرمایه‌های آینده این کشور جلوی پای معلمین و مربیان قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان سالگرد دفاع مقدس، تجدید یک حیات فرهنگی است، ادامه داد: اگر این فرهنگ به‌عنوان راهبرد عظیم «انسان‌ساز»، ملاک عمل تمام عناصر نهاد تعلیم و تربیت ما قرار بگیرد، قادر به تداوم انقلاب مقدس اسلامی تا نسل‌های آینده خواهیم بود.

وی افزود: امیدوارم این نهاد بتواند این راهبرد را در شکل باوری جدی در آئینه افکار و اندیشه‌های برادران و خواهران مسئول تعلیم و تربیت قرار بدهد تا در تداوم انقلاب حرکت کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که مسئولیت خطیر نسل‌سازی آینده، بزرگ‌ترین نشان و آرم خلیفه‌الهی برای شما است، گفت: شما کار خدایی یعنی انسان‌سازی انجام می‌دهید که آن هم در خط عبودیت و بندگی خدا و استقلال و آزادی اجتماعی است تا زیر بار قید و فشار هیچ تجاوز و متجاوزی قرار نگیریم.

وی یادآور شد: جریان دفاع مقدس که فرهنگ جهاد و ایثار در دفاع از دین، انقلاب و کشور و مقابله با تجاوز و ستم هست، باید محور همه آموزه‌های شما عزیزان در هر قشر، طبقه و رتبه‌ای از رتبه‌های تحصیلی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان عزیز که ذخیره اسلام و انقلاب هستید، باید به این اصل توجه کنید که آغاز سال تحصیلی جدید مقارن با اربعین حسینی است و شما در زمانی تحصیل را آغاز می‌کنید که عزیزان امام حسین (علیه‌السلام) این اسارت و ظلم را تحمل کردند تا ظلم بر جامعه حاکم نباشد و استقلال و آزادی بر جامعه‌ای دینی حاکم شود.

وی خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: تلاش کنید خدمت به دین و انقلاب برای شما به‌عنوان یک هدف اصلی در زندگی در کنار همه اهدافی که از دوران نوجوانی در نظر دارید، قرار بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اکنون که در ابتدای مسیر زندگی قرار دارید، خودتان را به خدا بسپارید، عادت کنید تا با بندگی خدا به تحصیل بپردازید که ان‌شاءالله خوشبخت و عاقبت به خیر خواهید شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها