حسین انواری در گفت‌وگو با «فردا»:

اختلاف نظر در بین اصولگرایان طبیعی است/ اصلاح‌طلبان توبه کنند و بازگردند

کد خبر: 1098816

حسین انواری گفت: در بین اصولگرایان اختلاف نظر هست اما بسیار بیشتر از آن اشتراک نظر وجود دارد و همه می‌کوشیم با تکیه بر اشتراک‌ها از افتراق جلوگیری کنیم.

اختلاف نظر در بین اصولگرایان طبیعی است/ اصلاح‌طلبان توبه کنند و بازگردند

گروه سیاست فردا: اختلافات درون‌جناحی یک امر طبیعی است اما وقتی این حالت تبدیل به مشکل می‌شود که اختلاف نظرها باعث کشمکش شود. در شرایط کنونی که قوا در اختیار اصولگرایان است این پرسش وجود دارد که آیا اصولگرایان می‌توانند در کلیت وحدت خود را حفظ کنند یا در غیاب رقیب سنتی خود یعنی اصولگرایان دچار اختلاف می‌شوند؟

حسین انواری، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «داخل خانواده اختلافاتی پیدا می‌شود که طبیعی است و بنیان خانواده بر هم نمی‌ریزد. اختلاف سلیقه وجود دارد و هر طیف، گروه و حتی فردی باتوجه به بضاعت‌های ذهنی خود نظرش را می‌دهد که ممکن است طیفی دیگر نظر او را قبول نداشته باشد. بنابراین اختلاف نظر هست اما بسیار بیشتر از آن اشتراک نظر وجود دارد و همه می‌کوشیم با تکیه بر اشتراک‌ها از افتراق جلوگیری کنیم».

او ادامه داد: «امام(ره) همواره بر وحدت کلمه تأکید می‌کردند و منظور ایشان کلمه اسلام بود. آن بزرگوار همیشه می‌کوشیدند که امت اسلامی با هم متحد باشند. بنابراین وحدت یک اصل در جمهوری اسلامی است».

این فعال سیاسی در برابر این شائبه که ممکن است یکدستی قوا پیامدهای منفی داشته باشد، بیان کرد: «آیا وحدت ضد ارزش است؟ حتما خیر. آنهایی که چنین نقدی را مطرح می‌کنند، انتظار دارند اصولگرایان یقه هم را بگیرند، به هم بپرند و با هم بد سخن بگویند تا این شرایط بشود حرکت در مسیر دموکراسی؟ اصلا این‌طور نیست. اگر تا به امروز انسجام وجود نداشته، دارای اشکال بوده است. همه قوا باید کنار هم بنشینند، با هم همفکری کنند و در تعاملی سازنده مشکلات را حل کنند. نگاه رهبر انقلاب همین است و ایشان همواره سران قوا را به وحدت دعوت کرده‌اند. اصولگرایان در پی گسترش تنفر سیاسی نیستند و می‌خواهند کشور در فضایی آرام و مملو از عقلانیت اداره شود».

انواری در پایان درباره جایگاه سیاسی نیروهای اصلاح‌طلب در عالم سیاست ایران، گفت: «کسی اصلاح‌طلبان را طرد نکرده است؛ این خود آنها بودند که خودشان را طرد کردند. اگر امروز در انزوا به سر می‌برند، نتیجه عملکرد خودشان است. آنها غفلت کردند و حالا بیایند توبه کنند و بازگردند. آنها هم فرزندان انقلاب هستند. اگرهدف همه حل مشکلات کشور باشند، اشتباهات گذشته‌شان را می‌پذیرند، توبه می‌کنند و برمی‌گردند. البته این را هم بگویم که همه اصلاح‌طلبان مثل هم فکر نمی‌کنند و افراد شریفی هم در این جبهه سیاسی وجود دارند که مبانی را قبول دارند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها