مهمترین ماموریت جوانان از زبان سرلشکر موسوی

کد خبر: 1098928

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مهمترین رسالت و ماموریت جوانان مقابله با تهدیدات نرم و فرهنگی در حوزه ارزش های اسلامی و ایرانی است.

مهمترین ماموریت جوانان از زبان سرلشکر موسوی

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در اولین همایش فرزندان طلبه کارکنان ارتش که در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و با اشاره به نقش روحانیون و حوزوی ها در جامعه اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: خاستگاه انقلاب اسلامی، فرهنگی و دینی است، بنابراین مهمترین بخشی که باید این انقلاب را حفظ کند و آن را ارتقاء دهد روحانیون، حوزویان و علما هستند و تا به امروز نیز نقش های بی بدیلی را در کشور ما ایفا کردند.

وی در ادامه با اشاره به نقش روحانیون در مراحل مختلف انقلاب اسلامی گفت: یکی از مسئولیت‌های روحانیون، اداره جامعه مبتنی بر رویکرد فرهنگی انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به بهترین شکل ممکن در طی این سال ها توانستند در این عرصه و به ویژه در حوزه رهبری جامعه اسلامی گام بردارند و روشنگری و هدایت کنند.

فرمانده کل ارتش، نقش روحانیت را در پیروزی های انقلاب اسلامی بی بدیل دانست و افزود: روحانیون به رهبری حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری تاکنون توانستند هر جایی که نیاز بوده، مردم را برای پیشبرد اهداف عالی انقلاب اسلامی بسیج کنند که برای نمونه می توان به دوران دفاع مقدس و حضور بی بدیل نیروهای مسلح و  بسیج مردمی در صحنه‌های نبرد همچنین در عرصه های مختلف دیگری مانند انتخابات و راهپیمایی ها و مردم یاری ها اشاره کرد.

امیر سرلشکر موسوی ترویج اصول و ارزش های اخلاقی و همچنین روحیه جهاد و ایثارگری را یکی دیگر از اقدامات علما و روحانیون در جامعه ما دانست و گفت: روحانیون در عرصه های مختلف پیشتاز بوده اند و اگر در قالب اعداد و ارقام بخواهیم این موضوع را مورد توجه قرار دهیم می بینیم به عنوان مثال تعداد شهدای روحانی در مقایسه با سایر اقشار جامعه فاصله معناداری دارد و این بیانگر پیش قراول بودن آن ها در عرصه جهاد و حماسه است.

وی افزود: روحانیون نقش های مختلفی را در دفاع مقدس و بعد از آن بر عهده داشتند که بررسی این موضوع نیاز به زمان بسیاری دارد.

فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش روحانیت در شکل گیری جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظارات گسترده‌ای از روحانیون دارند و همواره بر ارتباط روحانیت با سیاست و دفاع از نظام اسلامی تاکید و پاسخ گویی به شبهات جوانان را از آن عزیزان مطالبه می کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور ما یک کشور جوان است گفت: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت توجه به جوانان و نقش بالای این عزیزان در رشد و تعالی انقلاب اسلامی تاکید دارند و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز مخاطب اصلی اش همین جوانان است.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اهمیت آگاهی از تاریخ گفت: برای تربیت افراد بزرگ باید گذشته را به درستی شناخت و از تجربه ها درس گرفت و اگر از تاریخ غفلت شود دروغ ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده تحت تاثیر تهدیدات ناشناخته قرار خواهد گرفت.

وی شناخت ظرفیت های عظیم کشور را یکی دیگر از موضوعات مهم دانست و گفت: آمار و ارقام گویای ظرفیت های عظیم کشور است و بر اساس همین آمار در بسیاری از حوزه ها و منابع، ما مقام اول را در جهان داریم و با این ظرفیت های عظیم می شود کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

فرمانده کل ارتش انگیزه و همت را یکی از ابزار تحقق اهداف بزرگ دانست و گفت: انگیزه و همت می تواند موجب تحقق اهداف بزرگ شود. مدیران جوان باید با بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری و با استفاده از ظرفیت های عظیم کشور و با همت و انگیزه آینده این کشور را بسازند.

سرلشکر موسوی تاکید کرد: به نظر من خلاصه و چکیده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این است که دهه های آینده متعلق به شما جوانان است و شما هستید که باید کارآزموده و پر انگیزه از انقلاب اسلامی حراست کنید و در این مسیر که ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است حرکت کنید.

وی دلیل خصومت دشمنان با انقلاب مردم ایران را به جهت ماهیت اسلامی آن دانست و گفت: مشروعیت و تداوم انقلاب اسلامی منوط به تداوم حاکمیت ارزش های دینی است و مهمترین رسالت و ماموریت جوانان مقابله با تهدیدات نرم و فرهنگی در حوزه ارزش های اسلامی و ایرانی است و امیدواریم با تلاش شما جوانان هر روز بیش از پیش شاهد بالندگی ایران اسلامی باشیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها