«فردا» گزارش می‌دهد

چه کسی واکسن خرید، چه کسی اهمال کرد؟

کد خبر: 1099095

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد دولت روحانی در تأمین واکسن کرونا قصور داشته است و ما این ترک فعل را بررسی می‌کنیم.

چه کسی واکسن خرید، چه کسی اهمال کرد؟

گروه سیاست سایت فردا - از وقتی که دولت عوض شده و واکسیناسیون سرعت گرفته، حرف و حدیث بسیاری درباره اینکه چه کسی واکسن خرید و چه کسی در این امر قصور کرد، پیش آمده است. برخی دولت روحانی را متهم می‌کنند به اهمال‌کاری و برخی هم برعکس ممنوعیت و محدودیت واکسن در دولت او و رفع آن در دولت رئیسی را سیاسی کاری می‌دانند.

برخی می‌پرسند که اگر واردات واکسن ساده بود چرا قبلا نکردید و برخی دیگر از جمله مسعود پزشکیان و محمدرضا خاتمی و ... می‌گویند که سفارش و خرید واکسن‌ها در دولت قبل انجام شده است و ... . 

راست و دروغ همه این حرف‌ها پای خودشان اما تازه‌ترین اظهارنظر در این باره را حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دارد. او در واکنش به ادعای برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه سفارش خرید واکسن کرونا در دولت روحانی انجام شده بود، گفته: برخلاف ادعای برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب، افزایش واردات واکسن کرونا هیچ ربطی به اقدامات دولت روحانی ندارد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: دولت روحانی اراده جدی و توان لازم برای فراهم کردن واکسن کرونا را نداشت و اگر آنان توانایی انجام واکسیناسیون را داشتند، لحظه‌ای دریغ نمی‌کردند و نمی‌گذاشتند که این کار مهم، به دولت سیزدهم محول شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت تدبیر و امید در ماه‌های پایانی از عمر کاری خود به کل کشور را رها کرده بود و آنان هیچ اقدامی جهت سفارش خرید واکسن کرونا هم انجام ندادند.

وی تاکید کرد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد دولت روحانی در تأمین دارو و واکسن کرونا سوءمدیریت و قصور داشته است و قطعاً ما گزارش ترک فعل دولت سابق در این زمینه را مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار می‌دهیم تا با متخلفان برخورد جدی شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها