باید در برابر زیاده‌­خواهی آژانس و غرب کوتاه بیاییم!

کد خبر: 1099305

آنچه در 48 ساعت اخیر پس از انتشار گزارش رافائل گروسی در اتحاد میان تروییکای اروپایی، اتحادیه اروپا و ایالات متحده علیه ایران و به نفع گزارش مدیرکل شاهد آن بودیم، نشان می‌دهد که هشدار کارشناسان و تحلیلگران داخلی و خارجی درباره شکل‌گیری اجماع علیه ایران با گذر زمان، باید جدی گرفته شود.»

باید در برابر زیاده‌­خواهی آژانس و غرب کوتاه بیاییم!

روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی به گزارشی مغرضانه رافائل گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی و حمایت تروئیکای اروپا پرداخت و نوشت: « جرقه تنش تازه در رابطه میان ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقطع زمانی رخ داد که امیدها برای احیای برجام نیز هر روز کمرنگ‌تر از دیروز می‌شود... در حالی که وزیر خارجه دولت سیزدهم بر عملگرا بودن این دولت تاکید داشته و می‌گوید ما برای قهوه نوشیدن به مذاکرات نمی‌رویم اما برآورد طرف مقابل از رایزنی‌ها با او در نیویورک حاکی از آن بود که نمی‌توان در آینده نزدیک منتظر از سرگیری رایزنی‌ها برای احیای برجام در وین بود. هرچند که برخی طرفداران دولت سیزدهم معتقدند که طرف مقابل فاکتور زمان را به دامی برای تهران تبدیل کرده اما به نظر نمی‌رسد که گذشت زمان به کمک راهبرد دولت سیزدهم هم در این پرونده بشتابد. آنچه در 48 ساعت اخیر پس از انتشار گزارش رافائل گروسی در اتحاد میان تروییکای اروپایی، اتحادیه اروپا و ایالات متحده علیه ایران و به نفع گزارش مدیرکل شاهد آن بودیم، نشان می‌دهد که هشدار کارشناسان و تحلیلگران داخلی و خارجی درباره شکل‌گیری اجماع علیه ایران با گذر زمان، باید جدی گرفته شود.»

گفتنی است اصلاح‌طلبان به دلیل شکستی که در دولت گذشته خورده‌اند، به دنبال القای این مطلب هستند که راهی جز کوتاه‌ آمدن جمهوری اسلامی در مقابل غرب وجود ندارد. اصلاح‌طلبان در ۸ سال مذاکره با غرب و آمریکا نتوانستند از عزت جمهوری اسلامی پاسداری کنند.

اصلاح‌طلبان به دنبال القای این مطلب بودند که جمهوری اسلامی می‌خواهد رابطه خود را با دنیا قطع کند و این دروغ شاخدار را در رسانه‌های خود مرتباً اعلام می‌کردند تا طرف غربی‌ را که عامل اصلی به بن‌بست رسیدن مذاکرات است، تبرئه کنند.

این جریان سیاسی ورشکسته با القای مذاکرات مد نظر خود به دنبال تضعیف اصل مذاکرات در دولت سیزدهم است‌، لذا به جای اینکه با مواضع جمهوری اسلامی همراهی کنند، به دنبال تطهیر مواضع قبلی خود هستند، تا این‌گونه القاء کنند که هیچ راهی جز عقب‌نشینی در مقابل غرب وجود ندارد. این در حالی است که دولت سیزدهم به دنبال مذاکره عزتمندانه با غرب است./ کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها