شرط ایران برای ارائه فیلم دوربین‌های نظارتی به آژانس

کد خبر: 1099349

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر آمریکا به برجام بازگشت و تعهداتش را عملیاتی کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند فیلم‌هایی که توسط دوربین‌های نظارتی آنها در مراکز هسته‌ای کشورمان ضبط شده است را برده و آن را ملاحظه کنند.

شرط ایران برای ارائه فیلم دوربین‌های نظارتی به آژانس

هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با  اشاره به بدعهدی آژانس بین‌المللی اتمی در قبال ایران بعد از مذاکرات طولانی اظهار داشت: از روز اول عهدی بین آژانس بین‌المللی اتمی با جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است مبنی براینکه اگر چنانچه آمریکا به برجام بازگشت و تعهداتش را عملیاتی کرد آژانس می‌تواند فیلم‌هایی که توسط دوربین‌های نظارتی آنها در مراکز هسته‌ای کشورمان ضبط شده است را برده و آن را ملاحظه کنند. ولی اگر چنانچه آمریکا به برجام بازنگشت ایران چنین تعهدی را  مبنی براینکه حافظه دوربین‌های نظارتی را به آژانس بدهد را اجرا نمی‌کند.

وی افزود: آژانس بین‌المللی اتمی در یک قرار دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تعهد مذکور را پذیرفته است اما متأسفانه افکار عمومی دنیا به گونه‌ای هدایت شده است که تهران متهم اصلی این موضوع است؛ در صورتی که آمریکا از برجام خارج شده و اروپا و آمریکا تعهدات‌شان را عملیاتی نکرده‌اند این در حالی است که جمهوری اسلامی به تمامی تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نبایستی جای متهم و شاکی عوض شود؛ در حالیکه مطالبه جمهوری اسلامی عمل به ایفای تعهدات و وظایف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمریکا و اروپا است و در این مسیر هیچگونه کوتاهی را نمی‌پذیریم.

بیگی‌نژاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باید خیلی سریع در زمینه توجیه و اقناع افکار عمومی دنیا فعال شده و به همه دنیا ثابت کند که طرف غربی عهدشکن و بی‌تعهد است.

وی عنوان کرد:‌ در دولت سابق با جمعی از نمایندگان مجلس به نزد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه وقت رفتیم و از او خواستیم که نقشه غربی‌ها مبنی براینکه ایران را متهم اصلی برجام نشان دهند را برملا کرده و افکار عمومی را نسبت به اصل قضیه توجیه کند تا همه دنیا روایت ایرانی ماجرا را ببینند. در حالیکه دولت سابق چنین کاری را انجام نداد ولی وزارت خارجه دولت سیزدهم بایستی سریعاً کشور به کشور رفته و توضیح دهد که در موضوع برجام چه اتفاقی افتاده و آمریکا و اروپا مقصر اصلی وضعیت فعلی برجام هستند تا کشورهای مختلف دنیا روایت آمریکایی ماجرا را باور نکنند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها