علم الهدی: افشاگری علیه برادر انقلابی هم‌تبار، خودزنی است/مانند تماشاچیان بازار شام نباشید

کد خبر: 1099895

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: کسی که موبایل به دست می‌گیرد و توهین و جسارت به مقدسات نظام و انقلاب و مسئولان را می‌بیند و می‌داند که این دشمن است و فقط رد می‌شود، مثل همان تماشاچی بازار شام است.

علم الهدی: افشاگری علیه برادر انقلابی هم‌تبار، خودزنی است/مانند تماشاچیان بازار شام نباشید

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: رعایت تقوا در ارتباط با دیگران بسیار مهم است؛ در ارتباط با این مبحث، جریان اجرای تقوای عملی در همسایه‌داری صحبت و عنوان شد که وجود مقدس امام سجاد(ع) در دعای 26 صحیفه سجادیه مولفه‌هایی را برای همسایه‌داری بیان می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی بیان کرد: 18 مولفه درباره همسایه‌داری عنوان شد؛ امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهد به ایشان توان رفق و مدارا با همسایه عنایت کنند. بنابراین مدارا با همسایه یکی از مصادیق اصلی تقوای عملی است.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: «جهاد تبیین» از سوی مقام معظم رهبری صادر شده و این مهم برای همه کسانی است که با فضای مجازی در ارتباط هستند. موقعیتی که سبب شد مقام معظم رهبری این دستور را بدهند دو نکته بود؛ نکته اول تناسب با اربعین بود.

وی افزود: اهل بیت(ع) واقعه عاشورا را به گونه‌ای تبیین کردند که نمونه آن در تاریخ وجود ندارد و در این حوزه برنامه‌های گوناگون داشتند؛ گاهی تبیین اهل بیت(ع) در سه جمله افراد را منقلب می‌کرد. اگر خطبه حضرت زینب(س) در شام نبود کربلا چه می‌شد و قیام سیدالشهدا(ع) به کجا می‌رسید؟

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی ادامه داد: اگر این تبیین نبود قطعا از کربلا انقلاب بیرون نمی‌آمد؛ این انقلاب در همه زمان‌ها اثرگذار شد و مردم را به حرکت واداشت و این با تبیین صورت گرفت و امروز نیازمند این تبیین هستیم و مقام معظم رهبری حکم جهاد تبیین را دادند. این درست نیست که همه ناهنجاری‌ها و ناروایی‌ها و جسارت‌ها را از یک مشت ضد انقلاب داخل و خارج بشنویم و تماشا کنیم و فقط نگاه کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اینها که این گونه برخورد می‌کنند مانند تماشاچیان بازار شام در زمان ورود کاروان اسرای اهل بیت(ع) هستند؛ کسی که موبایل به دست می‌گیرد و توهین و جسارت به مقدسات نظام و انقلاب و مسئولان را می‌بیند و می‌داند که این دشمن است و فقط رد می‌شود مثل همان تماشاچی بازار شام است.

وی خاطرنشان کرد: فرمان رهبری در این زمینه، فرمان جهاد است و باید در مقابل این مسائل ایستاد و تبیین کرد و روشنگری صورت داد. گاهی تحلیل شما موثرتر از تحلیل و بیان ماست. بی‌تفاوت نباشید؛ حتی از تحلیل‌ها آمیخته با یک سلسله جریانات عاطفی و احساسی بهره بگیرید و دشمن را عقب بزنید و در این میدان از اساس نظام و انقلاب دفاع کنید. مقام معظم رهبری دو شرط برای این تبیین گذاشتند؛ شرط اول اخلاق است و فرمودند به طرف مقابل اهانت نکنید.

امام‌جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: افشاگری علیه برادر انقلابی خودتان که با شما هم‌تبار است اما اختلاف سلیقه دارید، خودزنی است و تبیین و افشاگری نیست. تبیین در بیان حقایق متکی بر منطق و استدلال در مقابل سم‌پاشی دشمن ضدانقلاب داخل و خارج است و این تبیین است. شرط دوم هم استمرار تبیین است و نباید خسته شد؛ اگر توهین و جسارت کردند و دشمن به شما حمله کرد و موضوع عملیات روانی شد جا نزنید و عقب‌نشینی نکنید/ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها