تبلیغ لوازم خانگی خارجی ممنوع!

کد خبر: 1100140

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین قوانین مربوط به جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی به صورت جدی در دستور کار مجلس قرار دارد.

تبلیغ لوازم خانگی خارجی ممنوع!

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در حال حاضر 500 کارخانه تولید لوازم خانگی با تولید سالانه 20 میلیون دستگاه و 100 نوع برند در کشور فعالیت دارند که به دلیل متفاوت بودن برند‌ها در تولید لوازم خانگی انحصاری صورت نخواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بازار لوازم خانگی با 8 میلیارد دلار گردش اقتصادی بازار وسوسه‌انگیزی است که قطعا غول‌های بزرگ صنعتی در حوزه لوازم خانگی به راحتی از این بازار بزرگ چشم‌پوشی نخواهند کرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدات لوازم خانگی در داخل به دلیل تنوع بالا متناسب با همه سلیقه‌ها بوده و انحصاری نیست و خوشبختانه به اندازه سلیقه‌های متفاوت تولید متفاوتی نیز صورت می‌گیرد، این در حالی است که جهش‌های صورت گرفته در کیفیت محصولات داخل نیز به رونق بازار تولید داخل کمک کرده است.

سلیمی با بیان اینکه هم اکنون هزاران هزار کارگر در بخش تولید محصولات خانگی در کشور مشغول کار و تولید هستند و بازار صادرات به کشورهای خارجی از جمله کشورهای اروپایی نیز از رونق خوبی برخوردار است، ادامه داد:شرکت‌های کره‌ای در روزی که ایران گرفتار بود، با یک لبخند تلخ از پشت به کشور خنجر زده و خیانت کردند و ثابت کردند که استقلال نداشته و همچون عروسکی خیمه شب بازی در دستان آمریکایی‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید بازار پررونق لوازم خانگی را مفت در اختیار کسانی قرار داد که از پشت خنجر زده و در موقع گرفتاری ایران را رها کردند، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی دقیق مانع قاچاق لوازم خانگی و قطعات آن شد، تدوین قوانین مربوط به جلوگیری از قاچاق لوازم خانگی به صورت جدی در دستور کار مجلس قرار دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین کمک به بازار داخل جلوگیری از قاچاق کالا و ممنوع شدن تبلیغ لوازم خانگی خارجی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها