عباس زاده مشکینی: بازیگران منطقه هم از رزمایش ایران پیام را دریافت کرده اند

کد خبر: 1100506

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز را برای تغییرات ژئوپلیتیک تحمل نمی‌کند.

عباس زاده مشکینی: بازیگران منطقه هم از رزمایش ایران پیام را دریافت کرده اند

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مسئولان وزارتخانه‌های کشور، امور خارجه و دفاع در کمیسیون متبوع خود برای بررسی تحولات شمال غرب کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز را برای تغییرات ژئوپلیتیک تحمل نمی‌کند؛ بازیگران منطقه هم از رزمایش جمهوری اسلامی ایران این پیام را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: البته سیاست جمهوری اسلامی ایران تقویت ارتباط با همه همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان است. حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی در این صحنه ضامن تمامیت ارضی تمامی کشور‌های منطقه، همسایه و امنیت آن‌ها خواهد بود، همچنین بسترساز همکاری‌ها و صلح در منطقه است.

این نماینده مجلس بیان کرد: لذا بر مبنای تصمیمی که امروز گرفته شد، گزارشی برای نهاد‌های بالادستی از رخداد‌ها تهیه می‌شود و طبق قانون اساسی در اختیار دستگاه‌هایی که مسئولیت تدوین راهبرد‌ها و سیاست‌های کلان خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران را مانند شورای عالی امنیت ملی دارند، قرار خواهد گرفت.

عباس‌زاده مشکینی یادآور شد که نمایندگان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها درباره تحولات شمال غرب کشور و آثار و کارکرد در رزمایش فاتحان خیبر گزارش کاملی ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: تصمیم‌های گرفته شده پس از تحلیل تحولات اخیر موجب مدیریتی کارآمد در جریان مسائل قفقاز خواهد شد. مسئولان و نمایندگان در نشست امروز بر تامین منافع ملی، رفع تنش‌ها و محدود کردن فضا برای سوء استفاده قدرت‌های فرامنطقه‌ای به ویژه رژیم صهیونیستی تاکید کردند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها