مهرداد لاهوتی در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

نکاتی درباره این روزهای علی لاریجانی

کد خبر: 1100932

مهرداد لاهوتی در یادداشتی شفاهی به فردا نکاتی را درباره رویکردها و مشی سیاسی علی لاریجانی برشمرد.

نکاتی درباره این روزهای علی لاریجانی

گروه سیاسی فردا: مشروح یادداشت مهرداد لاهوتی به شرح زیر است:

علی لاریجانی شخصیتی فراجناحی است که در رویکردها و تصمیماتش مصالح ملی مدنظر قرار می دهد. خیلی برای او اهمیت ندارد، کدام جناح سیاسی از کلام یا تصمیم او خوشش می آید یا بدش می آید بلکه ملاک و معیارش این است که آیا این تصمیم یا این کلام می تواند برای منافع ملی کشور مفید باشد یا خیر.

این روزها شاهد برخی تحلیل ها در سطح رسانه ها هستم که به نوعی نقش علی لاریجانی در عرصه سیاسی کشور با رویکردهای مرحوم هاشمی رفسنجانی شبیه سازی می کنند، حال آنکه معتقدم هر کسی را با توجه به شرایط حاکم در زمان خودش می شود تحلیل کرد، آقای هاشمی رفسنجانی آن رویکردها را در آن زمان داشت و آقای علی لاریجانی نیز امروز نقش خودش را ایفا می کند.

آقای لاریجانی را نمی توانم هاشمی ثانی بگویم چون ربطی بین آنها نمی بینم. آقای علی لاریجانی یک شخصیت منحصر به فرد، دارای فکر، اندیشه و برنامه است. او در همه مسئولیت هایی که تاکنون داشته تنها به منافع ملی اندیشیده است.

اگر بخواهیم آقای لاریجانی را در یکی از دو جناح سیاسی تعریف کنیم، واقعیت قضیه آن است که او را نمی توان در قالب یک جناح تعریف کرد. افرادی همچون آقای لاریجانی دیگر حُب جا و مقام ندارند. شخصیت هایی هستند که به یک مرحله تکامل رسیده اند و الان این نگاه را دارند که کجا کاری روی زمین مانده تا با عشق و علاقه کمک کنند تا انجام شود.

این روزها آقای لاریجانی روی دو موضوع متمرکز است نخست پیگیری عملیاتی شدن تفاهمنامه با چین است البته از اینجا به بعد را خود دستگاه های اجرایی مربوطه باید با همتایان چینی شان مذاکره کنند تا تفاهم نامه در بخش های مختلف به قرارداد تبدیل و سپس برای طی مراحل قانونی در قالب لایحه تقدیم مجلس شود. ثانیا موضوعات مهم کشوری از طرف رهبر انقلاب برای بررسی به آقای لاریجانی ارجاع می شود و او پس از بررسی موضوعات، نتایج را به رهبر معظم انقلاب منتقل می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها