«فردا» گزارش می‌دهد

تفاهم تهران و ریاض؟

کد خبر: 1101057

منابع خبری عربی از حصول برخی تفاهمات در تازه‌ترین دور از مذاکره بین ایران و عربستان گزارش داده‌اند.

تفاهم تهران و ریاض؟

گروه سیاست سایت فردا - به گزارش برخی منابع خبری دور تازه‌ای از مذاکرات بین ایران و عربستان برگزار و آنطور که ادعا شده، تفاهماتی هم حاصل شده است.

مهم‌ترین توافقاتی که ادعا شده به دست آمده نیز توقف حمایت‌های عربستان از گروه های معارض ایرانی، سرمایه‌گذاری عربستان در عراق و سوریه، ایجاد جاده بین‌المللی میان مشهد-کربلا و مکه و همچنین بازگشایی سفارت‌های دو کشور است.

این مذاکرات از چندی قبل و با وساطت عراق شروع شده و سه دور هم در سطح مقامات امنیتی برگزار شد اما بعد از آنکه موعد انتخابات رسید، وقفه‌ای ایجاد شد و طرفین منتظر تغییر دولت ماندند. حالا اما گفته شده که دور چهارم هم انجام و توافقاتی به دست آمده است.

چند هفته قبل، مسجدی سفیر ایران در عراق گفته بود که «دور چهارم مذاکرات ایران و عربستان در بغداد برگزار خواهد شد و امیدواریم که این گفت وگوها با عربستان به شکل سازنده پیش برود. مذاکرات با عربستان درحال پیشرفت است و امیدواریم که به نتایج مطمئنی برسیم و بعد از آن درخصوص آن ها بیانیه خواهیم داد. هر دو طرف ایرانی و سعودی تمایل به مذاکره و رسیدن به نتیجه دارند.»

فعلا اما خبری از بیانیه نیست و هرچه درباره محتوای مذاکرات انجام شده و توافقات آن گفته می‌شود، از سوی منابع خبری عنوان شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها