رئیسی طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه را بررسی کرد‌

کد خبر: 1101436

رئیس‌جمهور با حضور در مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه را بررسی کرد.

رئیسی طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه را بررسی کرد‌

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز به اتفاق امام جمعه و استاندار بوشهر از مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر دیدن کرد.

رئیس‌جمهور با حضور در مرکز تخصصی کشتی‌سازی شهید محلاتی در بوشهر طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه را بررسی کرد.

مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر در زمینه‌های گوناگون تولید، تعمیر و بازسازی انواع شناورها  فعالیت می‌کند.

در بازدید رئیس‌جمهور از طرح‌های جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه، فرمانده مرکز تخصصی شناوری شهید محلاتی بوشهر گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های این مرکز ارائه کرد./ تسنیم

رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم تلاش برای بومی کردن فناوری صنعت کشتی‌سازی گفت: دولت از فعالیت‌های انجام شده در این عرصه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در جریان ششمین سفر استانی خود به بوشهر از اسکله شهید محلاتی افزود: فعالیت‌هایی که برای طراحی و ساخت شناورها در کلاس‎های مختلف انجام می‌شود جلوه‌ای از خودکفایی است و ضمن اینکه جنبه دفاعی دارد، در فعال کردن اقتصاد دریا و جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

 وی در این بازدید که از سوی وزیران راه و شهرسازی، کشور و نفت همراهی می‌شد، با گزارش دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و مسئولان مرکز شهید محلاتی در جریان مراحل مختلف طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای دریایی قرار گرفت.

رئیس جمهوری در این بازدید که با سالروز حماسه دریادلان نیروی دریایی سپاه در مقابله با متجاوزان آمریکایی همزمان شده است، یاد شهیدان به‌ویژه شهید نادر مهدوی را که دلاورانه در مقابل تجاوز بیگانگان ایستاد، گرامی داشت.

آیت الله رئیسی با حضور در موسسه دریایی شهید محلاتی سپاه از نزدیک از مراحل ساخت و تکمیل ناو شهید سلیمانی و شناورهای مختلف دریایی بازدید کرد.

رئیس جمهوری همچنین با حضور در جمع کارگران شاغل در این مجموعه با آنان دیدار و بر استفاده از نیروهای بومی در مراکز صنعتی و کشتی‌سازی استان تاکید کرد.

رئیس جمهوری به همراه اعضای هیات دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت امروز  جمعه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

در این سفر محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهوری و احمد وحیدی وزیر کشور حضور دارند.

بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران ( صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله بوشهر از جمله برنامه هایی بود که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها