محمدباقر قالیباف: امروز که پاشنه آشیل ما فشار اقتصادی است

کد خبر: 1101641

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تنها الگوی موفقیت ما همان موفقیت پیروزی انقلاب و دوران دهه دفاع مقدس بوده است.

محمدباقر قالیباف: امروز که پاشنه آشیل ما فشار اقتصادی است

 مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه با حضور جمعی از مدیران رسانه ملی، اصحاب رسانه و مقامات لشکری و کشوری در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: جا دارد از دوست صمیمی و عزیز خودم دکتر علی عسگری که بیش از سه دهه سابقه رفاقت و همکاری با هم داریم به جهت زحماتی که در دوره خدمت خود در رسانه ملی کشیدند تشکر کنم. در گزارشات و کلیپ‌های پخش شده زحمات ایشان مشخص و روشن بود؛ اما لازم بود به سهم خود قدردانی کنم، انشاالله این تلاش باعث عزت دنیوی و اجر اخروی این برادر عزیز باشد.

وی ادامه داد: در همین جا عرض خیر مقدم و آرزوی توفیق و موفقیت دارم برای برادر عزیز و رزمنده و همسنگر و همرزم خودم در دوران دفاع مقدس جناب آقای جبلی. ایشان در این سازمان از دبیری و سردبیری آغاز کردند و امروز با حکم رهبر معظم انقلاب تا راس این سازمان رسیده اند که این مسئولیت خطیر را به این کارشناس رسانه اعطا کردند، فردی که از درون همین سازمان است.

قالیباف افزود: جناب آقای جبلی بعنوان یک برادر خیلی صریح و روان عرض می‌کنم که بعد از دفاع مقدس راه را اشتباه رفتیم. این ملت از قبل از اسلام و تا بعد از آن همیشه موحد و خداپرست بوده؛ امام خمینی با اندیشه ناب خودش انقلاب را به پیروزی رساند، درست در روز‌هایی که دین و مسلمانان در حاشیه و انزوا بودند. این امام آمد و اسلام را از حجره‌ها به میدان آورد؛ فرهنگ شهدا و فرهنگ خداباوری و مردم باوری و خودباوری را پرورش داد تا پیروزی انقلاب اسلامی فرا رسید. فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ پیش‌برنده و عزتمندانه است می‌توانیم با آن تولید ثروت، عزت، امنیت و معرفت داشته باشیم.

رئیس قوه مقننه گفت: پس تنها الگوی موفقیت ما همان موفقیت پیروزی انقلاب و دهه اول دوران دفاع مقدس است و هر راه دیگری برویم بیراهه رفتیم، امروز ما میراث خوار آن فرهنگ نیستم بلکه میراث دار دوران دفاع مقدس هستیم.

وی با اشاره به راه و رسم رسانه ملی گفت: رسانه ملی باید فرزند زمانه خویش باشد و طبق همین فرضیه حرکت کند. ما محکوم به موفقیت هستیم؛ مردم از ما توقع دارند که پیشرفت کنیم و کشور را درست اداره کنیم.

رئیس قوه مقننه با اشاره به شرایط کشورمان در روز‌های دفاع مقدس اظهار کرد: در سال ۶۳ شهید حسن تهرانی مقدم را یادتان هست؟ در روز‌هایی که حتی خمپاره هم نداشتیم به دنبال موشک رفت. اولین تست موشکی ما در منطقه جفیر شد خنده دار‌ترین تست ما. اما امروز در این عرصه در جایی هستیم که آسمان ایران و جبهه مقاومت در پوشش و امنیت الگوی دوران دفاع مقدس ماست. امروز بقا و عزت جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که همه قدرت و هژمون آمریکا در منطقه و جهان را به زیر کشیده و به دنبال خروج از خاورمیانه است، این الگوی ماست.

قالیباف تصریح کرد: امروز بپذیریم که در اداره کشور برای حل مشکلات مسیر دوران دفاع مقدس را عوض کردیم و مسیر دیگری رفتیم و این چالش‌های موجود در کشور ریشه در همین تغییر مسیر دارد. امام خمینی (ره) از دو دانشگاه نام بردند، دانشگاه دفاع مقدس و دانشگاه صداوسیما. دانشگاه صدا و سیما باید پا در جای پای دانشگاه دفاع مقدس بگذارد تا در این جنگ رسانه‌ای و تحریفی که امروز مهم‌تر از جنگ اقتصادی ماست، پیروز شویم.

رئیس قوه مقننه گفت: به عنوان یک خدمتگزار عرض می‌کنم که سال‌ها زیر فشار سخت و سنگین کار اجرایی بودم که نقش صداوسیما در موفقیت کشور و خوب اداره کردن کشور موثر است. رسانه ملی بزرگ‌ترین حلقوم برای این مردم مستضعف که طعم تلخ فقر را چشیده اند است. این دانشگاه باید جا پای آن دانشگاه دفاع مقدس بگذارد آن را مدیریت کند.

قالیباف خطاب به پیمان جبلی رئیس رسانه ملی با اشاره به مشکلات این روز‌های کشور گفت: امروز که پاشنه آشیل ما فشار اقتصادی است و در جنگ اقتصادی نابرابر قرار داریم، امیدوارم جنابعالی با همان فرهنگ دفاع مقدس و جبهه مقاومت با اخلاص و مجاهدت و همکاری و دست در دست هم کار‌ها را جلوببرید و نشان دهید فرهنگ دفاع مقدس تنها فرهنگ رهایی بخش برای دنیا و استقلال ما به عنوان کشور مولد ثروت، معرفت و منزلت است. مجبوریم و ضرورت دارد همدلی و هماهنگی کنیم؛ باید این همدلی منجر به هم افزایی هم بشود و ثمر آن را مردم عزیز هم ببینند./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها