امیر هادیان: رزمایش آسمان ولایت فرصت خوبی برای محک توانمندی خلبانان جوان است

کد خبر: 1102393

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت فرصت خوبی برای محک توانمندی خلبانان جوان هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین است.

امیر هادیان: رزمایش آسمان ولایت فرصت خوبی برای محک توانمندی خلبانان جوان است

 امیر مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه ر زمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰، با اشاره به نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش مشترک گفت: در سناریو رزمایش، نیروی هوایی به عنوان نیروی نارنجی و حمله‌ور عمل خواهد کرد و ماموریت دارد با کلیه امکانات و تجهیزات در اختیار اعم از هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین در این رزمایش شرکت کند.

وی افزود: هواپیماها و پرنده‌های شکاری ما شامل جنگنده‌ها اف -۱۴، میگ -۲۹، اف -۷ و هواپیمای تانکر و شنود الکترونیکی نهاجا و هواپیماهای بدون سرنشین شامل پهپادهای جنگالی و رزمی به همراه مجموعه هواپیماهای بدون سرنشین از مجموعه نیروی هوافضای سپاه و نیروی پدافند ارتش در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

جانشین نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: ماموریت ما به عنوان نیروی مهاجم و طرح‌ریزی بر مبنای سناریو واقعی است که در شرایط واقعی رزم پرنده‌های باسرنشین و بدون‌سرنشین به صورت انبوه به سمت مناطق حساس و حیاتی حمله کنند و در مقابل، نیروهای آبی باید در برابر آنها دفاع کنند.

امیر هادیان به واقعی بودن صحنه این رزمایش اشاره کرد و گفت: برگزاری این رزمایش فرصت خوبی برای محک توانمندی خلبانان جوان هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی است تا بتوانند از آسمان میهن اسلامی حراست کنند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها