برنامه وزارت نیرو برای احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه

کد خبر: 1102438

وزیر نیرو از برنامه‌های این وزارتخانه برای ایجاد 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر طی 4 سال آینده خبر داد و گفت: به دنبال توسعه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در اقصاء نقاط کشور هستیم.

برنامه وزارت نیرو برای احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، امروز (سه شنبه 20 مهر) بعد از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت: در این نشست برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم در حوزه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر را بررسی کردیم.

وی افزود: با توجه به رشد شدید مصرف انرژی در کشور محدودیت‌هایی برای تامین سوخت‌های فسیلی داریم و در حال حاضر در دنیا با استفاده از نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های خورشیدی و بادی مصارف سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌ها را به شدت کاهش دادند.

وزیر نیرو تصریح کرد: برنامه وزارت نیرو ایجاد 10 هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر طی 4 سال در اقصی نقاط کشور با محوریت نیروگاه‌های خورشیدی است که هم از نظر خورشیدی بسیار به صرفه است و نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری دارد و هم اینکه صرفه جویی بسیار بالایی دارد.

محرابیان خاطرنشان کرد: اگر یک میلیارد دلار برای احداث یک نیروگاه تجدیدپذیر در نظر بگیریم، 50 درصد سوخت فسیلی را سالانه صرفه‌جویی خواهد کرد، یعنی در طی دو سال مجموعه صرفه‌جویی آن معادل دو سال سرمایه‌گذاری برای ساخت یک نیروگاه است.

وی خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه‌های خورشیدی از نظر اقتصادی بسیار توجیه‌پذیر است ضمن اینکه در تامین امنیت انرژی هم کمک‌مان خواهد کرد و امکان تولید انرژی بیشتری به ما می‌دهد و در این زمینه دیگر هیچ دغدغه‌ای برای تامین سوخت آنها نخواهیم داشت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها