عامل عبور موفق از شرایط سخت اقتصادی و امنیتی از زبان شمخانی

کد خبر: 1102448

دبیر شورایعالی امنیت درگیر کردن جمهوری اسلامی ایران در پرونده‌های مختلف امنیتی را از اهداف اصلی دشمنان در سال‌های اخیر دانست.

عامل عبور موفق از شرایط سخت اقتصادی و امنیتی از زبان شمخانی

به نقل از نورنیوز، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در جلسه مشترک با دریابان شمخانی دبیر شورا و معاونین این نهاد مهمترین مسائل داخلی و خارجی در حوزه امنیت ملی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دریابان علی شمخانی در این جلسه با اشاره به سیاست ثابت دبیرخانه برای بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسی مجموعه دستگاه‌ها و نهادهای تخصصی دولتی و غیردولتی به ویژه مجلس شورای اسلامی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف، گفت: هدف اصلی دشمنان طی سال‌های اخیر و در چارچوب اعمال سیاست فشار حداکثری، درگیر کردن جمهوری اسلامی ایران در پرونده‌های مختلف امنیتی در داخل و خارج از کشور برای ایجاد چالش‌های امنیت ملی در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی محور قرار گرفتن راهبرد مقاومت فعال از سوی نظام و حضور ایثارگرانه و هوشمندانه مردم در عرصه‌های مختلف و حمایت همه‌جانبه از سیاست‌های اصولی حاکمیت، مهمترین عامل عبور موفق کشور از شرایط سخت اقتصادی و امنیتی عنوان کرد و افزود: بدون شک اقتدار امروز نظام می‌تواند پشتوانه محکمی برای تلاش همه‌جانبه به منظور رفع آسیب‌های موجود به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی و بی‌اثر کردن جنگ ادراکی دشمنان برای ناامید کردن مردم باشد.

شمخانی گفت: علی‌رغم مشکلات و چالش‌های موجود چشم‌انداز بسیار روشنی برای غلبه بر چالش‌ها و شتاب گرفتن حرکت همه‌جانبه به سوی پیشرفت و توسعه و رفاه پیش‌روی کشور قرار دارد.

در این جلسه همچنین نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی، راهکارها و نظرات کارشناسی خود برای مدیریت مؤثر بر چالش‌های اصلی کشور را ارائه کردند./مهر

نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی با شمخانی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه این کمیسیون با دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی امروز جلسه مشترکی با شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در محل دبیرخانه شورا برگزار کردند.

وی توضیح داد: در این جلسه نمایندگان پیشنهاداتی برای ارتباط مستمر و بیشتر کمیسیون امنیت ملی و شورای عالی امنیت ملی مطرح کردند؛ همچنین اولویت های کشور در حوزه امنیت و سیاست خارجی از جمله تحولات قفقاز و افغانستان، مسائل اقتصادی، بحث آزمایش زمین و لزوم طراحی و تلاش برای مثبت کردن رشد اقتصادی لوازم آن مورد بحث بررسی قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که نتیجه این جلسه همگرایی کامل بین نهادهای مختلف امنیتی کشور و نزدیک تر شدن تحلیل ها و محاسبات  شود چون تصمیمات بر اساس همین تحلیل هاست لذا هر چه اجماع نظرات بیشتر باشد تصمیمات نیز دقیق تر و عالمانه تر و در راستای منافع ملی کشور خواهد شد.

عباس زاده در پایان گفت: با توجه به نظرات اعضای کمیسیون و استقبال آقای شمخانی از مباحث مطرح شده، امیدواریم این ارتباطات بیشتر و جلسات تداوم داشته باشد تا شاهد تلاش و هماهنگی و تعامل هم افزا بین دستگاه های امنیتی و سیاست خارجی باشیم، نتیجه همه این ها تامین امنیت بیش از پیش کشور و اقتدار و عزت ملی و منافع ملی خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها