در دیدار سرلشکر باقری با فرمانده ارتش پاکستان چه گذشت؟

کد خبر: 1102570

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان صبح امروز با فرمانده ارتش این کشور دیدار کرد.

در دیدار سرلشکر باقری با فرمانده ارتش پاکستان چه گذشت؟

به گزارش سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» به همراه هیأت بلندپایه نظامی کشورمان با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر «راولپندی» با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش کشور میزبان دیدار کرد.

پیش از شروع نشست رسمی، سردار باقری با حضور در جایگاه نمادین شهدا در مقر فرماندهی ارتش ضمن ادای احترام به فداکاری‌های نیروهای مسلح پاکستان در مبارزه با تروریسم، دسته گلی را نثار جایگاه شهدا کرد.

پس از مراسم استقبال، هیأت‌های بلندپایه نظامی ایران و پاکستان وارد مذاکرات رسمی شدند.

سرلشکر باقری و ژنرال باجوا تازه‌ترین تحولات روابط دوجانبه ایران و پاکستان، مناسبات دفاعی، تحولات منطقه‌ای از جمله افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

آنان با ابراز اطمینان نسبت به روند رو به رشد تعاملات نظامی، امنیتی و مرزی دو کشور همسایه طی سال‌های اخیر، مصمم به پیشبرد این تعاملات شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان همچنین قرار است با ژنرال «ندیم رضا» رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کند.

توسعه همکاری‌های مشترک علیه تروریسم، تبادل هیات‌های آموزشی، تقویت مدیریت مرزی، تبادل اطلاعات و گسترش رایزنی‌های دفاعی از دیگر موضوعاتی است که توسط هیأت بلندپایه نظامی کشورمان و مقام‌های ارتش پاکستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیأت بلندپایه نظامی شب گذشته به‌منظور توسعه همکاری مشترک با پاکستان وارد اسلام‌آباد شد و مورد استقبال مقامات ارشد ارتش پاکستان و سفیر ایران در این کشور قرار گرفت./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها