سرلشکر باقری با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد

کد خبر: 1102662

در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ژنرال «ندیم رضا» بر گسترش همکاری‌های دوجانبه میان نیروهای مسلح ایران و پاکستان تأکید شد.

سرلشکر باقری با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز (چهارشنبه) در دومین نشست کاری خود، با ژنرال «ندیم رضا» رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار هیئت‌های بلندپایه نظامی ایران و پاکستان، «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان در پاکستان و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان حضور داشتند.

سرلشکر باقری و ژنرال ندیم رضا طیف گسترده‌ای از مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های دفاعی، امنیتی، نظامی، مرزی، تحولات منطقه‌ای از جمله اوضاع افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

طرفین بر تمایل و عزم جدی یکدیگر برای تحکیم این مناسبات و گسترش همکاری‌های دوجانبه میان نیروهای مسلح ایران و پاکستان تأکید و همچنین به وجود دیدگاه‌های مشترک دو کشور در رابطه با مسایل منطقه‌ای، مبارزه با تروریسم و صلح و ثبات منطقه‌ای اشاره کردند.

همچنین، اعضای هیئت بلندپایه نظامی ایران به ریاست سرلشکر باقری صبح امروز با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور دیدار کردند./مهر

سرلشکر باقری با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان و نخست وزیر پاکستان طی دیداری، بر لزوم تحکیم روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف تاکید کردند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری عصر امروز به وقت محلی در راس یک هیات بلندپایه نظامی ایران در شهر اسلام‌آباد به دیدار عمران‌خان نخست وزیر پاکستان رفت.

مقامات ارشد دولت پاکستان از جمله وزیر دفاع و برخی مسوولان نظامی این کشور و همچنین سید محمدعلی حسینی سفیر ایران و سرهنگ مصطفی قنبرپور وابسته نظامی ایران در پاکستان در این دیدار حضور داشتند.

عمران‌خان در این نشست با یادآوری دیدار ماه گذشته خود با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس سران شانگ‌های در دوشنبه، بر تعهد دولت پاکستان برای تعمیق روابط با ایران به ویژه در بخش‌های مرزی، اقتصادی، نظامی و امنیتی تاکید کرد.

سردار باقری نیز با اشاره به رایزنی‌های مهم امروز خود با فرمانده ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان، تقویت همکاری‌های نزدیک میان دو همسایه که طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی در روابط از جمله در امنیت مرزی بوده‌اند، را ضروری دانست.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و نخست وزیر پاکستان پیرامون آخرین تحولات امنیت منطقه‌ای، جهان اسلام به ویژه وضعیت افغانستان تبادل نظر کردند.

عمران‌خان تاکید کرد که بحران افغانستان هرگز راهکار نظامی نداشته و باید با مشارکت تمامی گروه‌های داخلی این کشور یک دولت فراگیر تشکیل شود.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات بلندپایه نظامی به منظور توسعه همکاری مشترک با پاکستان شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

در دیدار‌های جداگانه امروز سردار باقری با ژنرال باجوا فرمانده ارتش و ژنرال ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان طرفین توسعه همکاری‌ها و مناسبات دفاعی تهران و اسلام‌آباد، گسترش همکاری مشترک مرزی، مبارزه با تروریسم و بررسی تحولات منطقه‌ای و جهان اسلام را مورد بررسی قرار دادند./

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها