هفتمین سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس/ جوانان را در جهت رونق تولید به کار می‌گیریم/باید دست دلالان نهاده‌های دامی قطع شود +فیلم

کد خبر: 1102772

رئیس‌جمهور در هفتمین سفر استانی، صبح امروز وارد شیراز شد.

هفتمین سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس/ جوانان را در جهت رونق تولید به کار می‌گیریم/باید دست دلالان نهاده‌های دامی قطع شود +فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور صبح امرور پنجشنبه ۲۲ مهرماه در راس هیئی وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شد و بدو ورد مورد استقبال مسئولان استان فارس قرار گرفت.

رئیس جمهور، برای بررسی مشکلات استان پهناور فارس،  به شیراز سفر کرده است‌.

رئیس جمهور علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری استان، نشست با علما و نخبگان و برنامه‌های در نظر گرفته شده، چند بازدید سرزده نیز خواهد داشت.

همچنین در این سفر، برخی وزرا و معاونان رئیس جمهوری به نمایندگی از رئیسی، به شهرستان‌های فارس سفر کرده و از نزدیک به مشکلات رسیدگی می‌کنند.

طبق اعلام استاندار فارس، به دلیل وجود شرایط کرونایی، برنامه سفر رئیس جمهور به فارس بدون دیدار عمومی و منحصر به شیراز و اطراف آن خواهد بود.

به گفته محمدهادی ایمانیه، رئیس جمهور پس از زیارت حرم‌های مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) و سید علاءالدین الحسین (ع) در جلسه شورای اداری استان فارس شرکت خواهد کرد./ ایسنا

 رئیسی: تراکم جوانان تحصیلکرده "دولت و مردم" را رنج می‌دهد / ‌جوانان را در جهت "رونق تولید" به کار می‌گیریم

 رئیس جمهور با بیان اینکه تراکم جوانان تحصیلکرده "دولت و مردم" را رنج می‌دهد، گفت: ‌جوانان را در جهت "رونق تولید" به کار می‌گیریم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی صبح امروز در هفتمین سفر استانی وارد فرودگاه شیراز شد و از سوی آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

بازدید سرزده از مناطق محروم شهر شیراز و واحدهای صنعتی استان که در طول سال‌ها با مشکل روبه‌رو بوده است، شرکت در شورای اداری استان و نشست با علما و نخبگان از جمله برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در سفر به استان فارس است.

وزیر بهداشت، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر ارشاد، وزیر کشور، وزیر نفت، وزیر نیرو، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در این سفر آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

راهکارهای رفع خشکسالی در این سفر دنبال می‌شود

آیت‌الله رئیسی در بدو ورود به فرودگاه شهید دستغیب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سفرهای استانی حتماً باید همراه با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات استان‌ها و باز کردن گره‌هایی باشد که مردم را آزار می‌دهد، گفت: پیش از انجام سفر، هیأتی برای بررسی مشکلات استان اعزام می‌شود و در تهران نیز جلساتی برای بررسی راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات استان تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از سفر هیئتی اعزام شده و جلساتی در تهران تشکیل شده است، گفت: 100 طرح نسبت به مسائل استان فارس مطرح شده و امیدواریم گام‌هایی که برداشته می‌شود توسط استاندار و حمایت نماینده ولی فقیه در استان مجموعا به رفع مشکلات و افزایش اعتماد بینجامد.  

رئیسی با بیان اینکه خشکسالی استان فارس از رنج‌های دولت و مردم است که به دنبال رفع آن هستیم به اندازه‌ای که امکان دارد، افزود: استان فارس پرظرفیت است، قطب صنعت و کشاورزی است، محور بسیاری از خدمات است و نسبت به بازرگانی و تجارت گام‌هایی برداشته شده است اما برای احیای ظرفیت‌ها باید گام‌های جدی برداشته شود.

وی بیان کرد:  آنچه که بیش از همه، ما را رنج می‌دهد، تراکم نیروی جوان تحصیلکرده است که می‌توانند بسیار گره گشا باشند و در این سفر برنامه‌ریزی خواهیم کرد که از وجود این جوانان عزیز استفاده شود و هم مشکل بیکاری رفع شود و هم منجر به رونق تولید شود./تسنیم

 بازدید سرزده رئیسی از مناطق محروم استان فارس/ رئیس جمهور به "مرودشت" رفت

 آیت‌الله ابراهیم رئیسی صبح امروز در میان استقبال مسئولان ارشد استانی وارد شهر شیراز شد و از فرودگاه مستقیم برای انجام برخی از برنامه‌های سفر راهی شهرستان مرودشت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله ابراهیم رئیسی صبح امروز در میان استقبال مسئولان ارشد استانی وارد شهر شیراز شد و از فرودگاه مستقیم برای انجام برخی از برنامه‌های سفر راهی شهرستان مرودشت شد.

بازدید سرزده از مناطق محروم و برخی از واحدهای صنعتی مشکل‌دار استان فارس از جمله برنامه‌های صبح رئیس‌جمهور است. وی همچنین قرار است که ساعت 16 در مسجد جامع شهدای شیراز دیداری عمومی داشته باشد و پس از آن در ساعت 19 برای شرکت در شورای اداری به استانداری فارس می‌رود.

پایان بخش این سفر شرکت در نشست خبری است که پس از شورای اداری و تعیین مصوبات سفر برگزار می‌شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی و جهادکشاورزی رئیس جمهور را در سفر به استان فارس همراهی می‌کنند./ تسنیم

رئیس جمهور از کارخانه تعطیل شده آزمایش بازدید کرد

آیت‌الله رئیسی در اولین اقدام خود پس از ورود به شیراز از کارخانه تعطیل شده آزمایش در مرودشت بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

 بازدید نماینده رئیس جمهور از پروژه های شهرستان پاسارگاد

اسماعیلی نماینده رئیس جمهور در سفر به شهرستان پاسارگاد از پروژه های اجرایی این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پاسارگاد، اسماعیلی با حضور در شهرستان پاسارگاد به نمایندگی از رئیس جمهور، از چهار طرح نیمه تمام این شهرستان از جمله موزه پاسارگاد، ساختمان فرمانداری، بهسازی قبور شهدا و مجتمع فرهنگی این شهرستان بازدید کرد و برای برطرف شدن مشکلات این طرح‌ها قول مساعد داد.

وی در جریان این سفر گفت که مسائل و مشکلات این شهرستان در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور در شیراز برگزار می شود، مطرح و پیگیری می شود.

 رئیس جمهور: دست دلالان نهاده‌های دامی قطع می‌شود

رئیس جمهور گفت: دست دلالان نهاده‌های دامی باید قطع شود.

به گزارش از شیراز، ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه پس از بازدید از کارخانه آزمایش شهرستان مرودشت در جمع روستاییان کِناره در این شهرستان قرار گرفت و اظهار داشت: باید دست دلالان قطع و نهاده‌های دامی راحت و بدون مشکل و واسطه در اختیار دامداران قرار بگیرد.

وی گفت: دولت در این حوزه و سایر بخش‌ها در حال تلاش برای رفع مشکلات و مسائل است از این رو دامداران و کشاورزان نباید امید خود را از دست بدهند.

رئیسی گفت: کشاورزان و دامداران هرکاری که در راستای تولید انجام می‌دهند، یک گام در جهت توسعه کشور و رونق تولید برداشته اند از این رو کارهای کشاورزان و دامداران امروزه برای کشورمان قدرت تولید می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به موضوع واردات نیز گفت: افرادی که اعلام می‌کنند که باید گوشت و محصولات کشاورزی را از خارج از کشور وارد کنند به استقلال ایران اعتقادی ندارند.‌

رئیسی بیان کرد: باید هر محصول کشاورزی در داخل کشور ولو با هر زحمتی تولید شود البته ممکنه است در ابتدا هزینه‌ها بالا برود اما به مرور زمان هزینه‌ها کاهش می‌یابد اما این روند به استقلال کشاورزی کشور کمک می‌کند.

وی گفت: از سوی دیگر دولت باید دسترسی کشاورزان و دامداران را به مواد مورد نیازشان ازجمله نهاده ها تسهیل کند.

رئیسی همچنین از گلزار شهدای این روستا نیز بازدید کرد.

 رئیسی: بناهای تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان است

رئیس جمهور گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر خود به استان فارس از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کرد و در سخنان کوتاهی گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.

 بازدید رئیسی از کارخانه در حال ساخت کاغذ زاگرس فارس/ تاکید بر ضرورت خودکفایی در تولید کاغذ

رئیس جمهور تاکید کرد: رحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذ‌سازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز پنج‌شنبه در ادامه سفر به استان فارس از کارخانه درحال ساخت کاغذ‌سازی زاگرس فارس بازدید کرد. ۸۷ درصد عملیات ساخت این واحد تولیدی انجام شده و برای تکمیل ۱۷ درصد باقیمانده، به تسهیلات برای بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیاز است.

رئیسی در جریان این بازدید گفت: مراکز تولیدی از این دست در اولویت دریافت تسهیلات و منابع مالی هستند، نه افرادی که این منابع را در جای دیگری هزینه می‌کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: درحالی که کشور برای تأمین کاغذ نیاز به واردات دارد، به هیچ وجه قابل قبول نیست یک کارخانه کاغذ‌سازی که بخش قابل توجهی از آن احداث شده، برای تکمیل و بهره‌برداری سال‌ها معطل تسهیلات باشد و بناها و تجهیزات آن بدون استفاده بماند و فرسوده شود.

رئیسی ادامه داد: استاندار کار تکمیل این واحد تولیدی را با جدیت پیگیری کند تا چنانچه مالک کارخانه وعده داده است، هر چه سریع‌تر با راه‌اندازی این کارخانه ۶۰۰ نفر مشغول کار شوند و با رونق تولید، گامی برای تأمین کاغذ مصرفی در کشور برداشته شود.

کارخانه کاغذسازی زاگرس فارس با برخورداری از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن، ظرفیت تولید سالانه ۱۲۵ هزار تن را از محل کاغذ‌های بازیافتی دارد./ فارس

رئیس جمهور گفت: پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.

رئیسی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز صمیمانه گفت‌وگو کرد.

وی همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفت‌وگو و با توضیحات آنها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.

 رئیس جمهور به حرم مطهر شاهچراغ(ع) مشرف شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پس از بازدید از حافظیه، تخت جمشید، کارخانه آزمایش، کارخانه کاغذسازی و گفت‌وگو با مردم در برخی نقاط محروم به حرم شاهچراغ(ع) مشرف شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله رئیسی ظهر امروز در جریان بازدید به شیراز، سومین حرم اهل‌بیت(ع) به حرم حضرت احمدبن‌موسی(ع) مشرف شد.

وی صبح امروز با ورود به شهر شیراز از پروژه‌های مختلفی بازدید کرد و در نقاط مختلف به گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم پرداخت./ فارس

حجم ویدیو: 7.39M | مدت زمان ویدیو: 00:02:52 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها