بیگی‌نژاد: تحریم‌ها با خودکفایی خنثی می‌شود

کد خبر: 1102797

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به دنبال آن است که ایران را معطل مذاکرات کند اما ما باید با خودکفایی، تحریم‌ها را خنثی کنیم.

بیگی‌نژاد: تحریم‌ها با خودکفایی خنثی می‌شود

هادی بیگی‌نژاد با تأکید بر ضرورت خنثی‌سازی تحریم‌ها، اظهار داشت: همه مشکلات کشور ما مربوط به تحریم‌ها نیست و نوع نگرش برخی از مسئولان ما باعث شده است که تحریم‌ها تأثیر زیادی در روند کشور بگذارند که این رویه باید اصلاح شود.

وی بیان کرد: مقامات آمریکا شیوه‌ای را در پیش گرفته‌اند مبنی بر اینکه مدام مقامات ایران را امیدوار می‌کنند که مذاکرات به نتیجه می‌رسد، آنقدر ما در این زمینه معطل نگه می‌دارند تا منتظر بمانیم و از توجه به ظرفیت‌های داخلی خودمان غافل باشیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای آنکه مقامات ما را معطل مذاکرات کنند، یکسری عملیات ایضایی انجام می‌دهند. برای مثال برخی از شرکت‌های غربی را برای مذاکره و انجام تفاهم به ایران می‌فرستند اما در نهایت قراردادی منعقد یا اجرا نمی‌شود.

بیگی‌نژاد ادامه داد: این عملیات ایضایی باعث می‌شود که ما را مدام منتظر نگه دارند و کشور دائماً در حال معلق باقی بماند و گفتمان مسئولان ما هم این می‌شود که اگر تحریم‌ها برداشته شود، فلان کار را انجام می‌دهیم یا مشکلات کشور هم رفع می‌شود.

وی تأکید کرد: اصلاً قرار نیست تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران برداشته شود و عملیات آمریکایی‌ها این است که اقتصاد و تصمیمات مسئولان ایران را معلق نگه دارند. اگر مسئولان ما به این مرحله برسند که راه‌حل رفع مشکلات را رفع تحریم‌ها و انجام مذاکرات بدانند، درواقع نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها در کار خودشان موفق بوده‌اند چرا که دائماً مذاکرات را ادامه می‌دهند و در نهایت هم به جایی نمی‌رسد.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: ما امکانات و ظرفیت‌های زیادی داریم اما متأسفانه به آن توجهی نمی‌شود و بعضاً می‌بینیم که برخی از کالاهای اساسی را که خودمان می‌توانیم با امکانات موجود تولید کنیم، با سختی فراوان از کشورهای خارجی وارد می‌کنیم و عملیات آمریکایی‌ها این است که تفکر ما به سمت ظرفیت‌های داخلی نرود و دائماً ما را معطل مذاکرات نگه دارند.

بیگی‌نژاد بیان کرد: راهکار رفع مشکلات کشور این است که ما معطل مذاکرات نمانیم و به توانمندی‌های خودمان توجه کنیم. برای مثال، کشورهای خارجی به ما واکسن کرونا نمی‌دادند اما زمانی که خودمان به سمت تولید واکسن رفتیم، واردات واکسن کرونا به ایران افزایش پیدا کرد. همچنین اگر ما خودمان لوازم خانگی نمی‌ساختیم، دشمنان آن را تحریم می‌کردند اما چون خودمان در این زمینه به خودکفایی رسیدیم، این بخش را تحریم نمی‌کنند.

وی گفت: درواقع تحریم در جایی اعمال می‌شود که ما خودمان توان تولید نداریم و دشمنان از آن ناحیه به کشورمان فشار وارد می‌کنند اما اگر خودمان به خودکفایی برسیم و به ظرفیت‌های کشور باور داشته باشیم، دشمنان نمی‌توانند از طریق تحریم‌ها به اهدافشان دست یابند و تحریم‌ها خنثی می‌شود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها