یوسفیان ملا در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

چاره تحقق وعده‌های اقتصادی دولت

کد خبر: 1102860

عزت الله یوسفیان ملا در یادداشتی مسیر پیش روی دولت را به لحاظ اقتصادی تشریح کرد.

چاره تحقق وعده‌های اقتصادی دولت

گروه سیاسی فردا؛ متن این یادداشت به شرح زیر است: 

ما باید حتما برای ایجاد رونق در صادرات کالاها برنامه ریزی کنیم اگر نتوانیم نفت بفروشیم، کالای غیرنفتی را صادر کنیم و به اندازه نیاز ارز به دست بیاوریم، طبیعتا مشکلات بیشتر خواهد شد.

الان سفرهای خارجی نداریم. حج تمتع و عمره نداریم. هزینه های دانشجویی بسیار ناچیز است. اگر اینها دوباره در گردونه کشور قرار گیرد قطعا  قیمت دلار متاسفانه افزایش پیدا می کند. قطعا باید به فکر فروش نفت، دورزدن یا لغو تحریم‌ها باشیم. شرایط به گونه ای نیست که بتوانیم با همین وضعیت کنونی پاسخگوی فردا باشیم.

دولت صحبت از ساخت یک میلیون مسکن در سال کرده است، برای این کار چاره ای نیست که پول سایر پروژه های ملی به این حوزه آورده شود اما اگر بنا به تکمیل پروژه های ملی باشد دیگر نمی توان گفت سالی یک میلیون مسکن ساخته خواهد شد.

همه مسائل اقتصادی نیاز به یک گردش مالی دارد و اقتصاد منتظر یک شرایط جدید است. شرایط فعلی امکان فراهم کردن آن تحرک آنچنانی وعده داده شده توسط دولت را ندارد. مگر آنکه اتفاقاتی در تأمین ارز و رونق تولیدات داخلی بیفتد. هم اکنون کشور نزدیک به 40 میلیارد دلار مطالبات خارجی دارد و در داخل کشور با مشکل ارزی مواجه باشیم.

نیاز است یک حرکت جدید در عرصه اقتصاد کشور ایجاد شود، همه منتظر تغییر وضعیت فعلی هستند چون ادامه این وضعیت جوابگو نیست. از طرفی هنوز دولت شکل و شمایل نگرفته و حالت یکپارچه خود را پیدا نکرده است. اعضای تیم اقتصادی دولت به نظر می رسد هنوز هم دیگر را نشناخته اند به همین دلیل نتواسته اند برنامه مدونی را با یکدیگر هماهنگ کنند. ضمن آنکه یک سوم استانداران هنوز مشخص نشده اند بنابراین یک حالت انتظار وجود دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها