سلیمی: احزاب فقط در زمان سهم خواهی ها ظهور پیدا می کنند

کد خبر: 1103192

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وضعیت موجود احزاب و جریان های سیاسی نمی توانند انتظاراتی که مردم و فعالان سیاسی از آنان دارند را محقق کنند.

سلیمی: احزاب فقط در زمان سهم خواهی ها ظهور پیدا می کنند

اصغر سلیمی با اشاره به ویژگی های جریان های سیاسی واقعی در هر کشوری، بیان کرد: جریان های سیاسی پایه هایی هستند که می توانند در نقش پل بین مردم و حاکمیت باشند. قطعا احزاب و جریان های سیاسی برخاسته از بدنه اجتماعی جامعه و مردم هستند. ولی متاسفانه در کشور ما زیرساخت های موجود در بحث احزاب و جریان های سیاسی در مرحله مقدماتی است.

وی در ادامه اظهار کرد: هنوز احزاب و جریان های سیاسی ما به مرحله بلوغ نرسیده اند. با وضعیت موجود احزاب و جریان های سیاسی نمی توانند انتظاراتی که مردم و فعالان سیاسی از آنان دارند را محقق کنند. احزاب باید در تمام طول سال برنامه ریزی داشته و در خصوص مسائل مهم کشور هم اندیشی کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احزاب و جریان های سیاسی باید بتوانند به نیروهای اجرایی کشور خوراک دهند و به آن ها کمک کنند. اما متاسفانه در کشور ما احزاب این کارها را انجام نداده و ما حضور پررنگی را از احزاب در روند حل مسائل کشور نمی بینیم. صرفا در زمان انتخابات ظهور کرده و سپس افول می کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه احزاب امروز جایگاهی در کشور ندارند. در دوره دهم مجلس که بنده در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بودم ما ندیدیم حتی احزاب برای پیشبرد امور و ارتقا جایگاه خود ایده ای یا طرحی ارائه کنند. احزاب با وضعیت موجود نمی توانند نقشی در تامین و حفظ منافع ملی کشور ایفا کنند.

وی افزود: متاسفانه احزاب فقط در زمان انتخابات و سهم خواهی های قدرت فی البداهه ظهور پیدا کرده و سپس افول می کنند و در سکوت فرو می‌روند. عملکرد احزاب بعضا از لحاظ سیاسی نیز مشخص نبوده و حتی خیلی از احزاب به اصول خود نیز پایبند نیستند. حتی بعضا شاهد چرخش مواضع احزاب هستیم.

سلیمی در ادامه با اشاره به ضرورت پایبندی احزاب به اصول خود، خاطر نشان کرد: احزاب باید در زمانی که با اقبال عمومی مواجه نیستند به شناسایی ضعف عملکرد خود و رفع آن بپردازند و با برنامه های بهتر در صحنه حاضر شوند. متاسفانه این موضوع را در احزاب کشور نمی بینیم. احزاب باید برای مسائل اجرایی کشور نیرو تربیت کنند.

وی در پایان بیان کرد: متاسفانه حتی جریان هایی که در انتخابات پیروز می شوند نیروهای تخصصی و کارآمدی درون حزب خود برای جایگاه های تخصصی ندارند و بعضا افرادی معرفی می شوند که سابقه و صنخیتی با تخصص آن حوزه ندارد. این ها ایراداتی است که در احزاب کشور وجود دارد و باید برای ارتقا جایگاه خود آن را اصلاح کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها