نگاه تحلیلگر/ گفتگوی فردا با محمدرضا خباز

می‌توان از تجربیات روسای‌جمهور گذشته استفاده کرد

کد خبر: 1103505

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همه مسئولان در دوره ای که زمام دار مسئولیتی بودند با هزینه مردم در حوزه های مختلف تجربه کسب کردند و می توانند آن تجارب را در اختیار مسئولان بعد خود قرار دهند.

می‌توان از تجربیات روسای‌جمهور گذشته استفاده کرد

گروه سیاسی فردا: بعد جنگ تحمیلی هر کدام از روسای جمهور کشور وقتی قدرت اجرایی را تحویل دادند رویکرد خاص خود را در سیاست ورزی پیش گرفتند. حال سئوال این است که حسن روحانی به کدام سو خواهد رفت.

محمدرضا خباز در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره نوع سیاست‌ورزی حسن روحانی بعد از ترک پاستور گفت: نیروی انسانی در هر کشوری بزرگترین سرمایه محسوب می شود. همه مسئولان در دوره ای که زمام دار مسئولیتی بودند با هزینه مردم در حوزه های مختلف تجربه کسب کردند و می توانند آن تجارب را در اختیار مسئولان بعد خود قرار دهند، البته به شرطی که مسئولان وقت راه را برای همفکری و تبادل نظر فراهم سازند.

وی افزود: دوره ریاست جمهوری آقای روحانی را می توان به دو بخش تقسیم کرد. در دوره چهار ساله اول همه مردم دیدند تورم 44 درصدی تک رقمی، رشد منفی اقتصادی مثبت و طراز صادرات و واردات بعد از 62 سال مثبت شد، ضمن آنکه نرخ اشتغال زایی افزایش یافت اما در چهار سال دوم دولت آقای روحانی ناکام و ناموفق بود چون قول هایی به مردم دادند که نتوانستند عمل کنند؛ به نظر من تنها ایراد کار دکتر روحانی این بود که باید همه مسائل و علل عدم تحقق وعده ها را با مردم صریح و شفاف در میان می گذاشت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: آقای روحانی تمام تلاش و مساعی خودش را برای سربلندی کشور به کار گرفت بنابراین می توان از تجربه 8 سال ریاست جمهوری او استفاده کرد. در واقع آقای رئیسی می تواند هر چند وقت یک بار با روسای جمهور گذشته نشست بگذارد و آنها تجربیات شان را با یکدیگر مبادله کنند.

وی افزود: البته باید دید مخالفان آقای روحانی که اکنون در مسند امور هستند آیا حاضرند از تجاربیات او استفاده کنند؟ اگر این اتفاق بیفتد از سرمایه‌های انسانی، معنوی و تجربی کشور برای بهبود امور استفاده خواهد شد.

خباز گفت: البته می شود همان روال گذشته را پیش گرفت. آقای هاشمی همواره نفر دوم انقلاب بود. دیدیم به چنین کسی چقدر تهمت و افترا زدند. در چنین شرایطی معتقدم قطعا به آقای روحانی نیز بها داده نخواهد شد، کما اینکه از وجود روسای جمهور گذشته نیز هیچ استفاده‌ای نشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها