سردار افشار: سفر سرلشکر باقری در این مقطع تعیین‌کننده و تأثیرگذار است

کد خبر: 1103744

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی، سفر اخیر سرلشکر باقری را موجب تحکیم امنیتی کشورهای غرب آسیا و توجه به اشتراکاتِ منطقه‌ای عنوان کرد.

سردار افشار: سفر سرلشکر باقری در این مقطع تعیین‌کننده و تأثیرگذار است

 به نقل از رادیو گفت و گو، سردار علیرضا افشار با اشاره به فرایند خروج امریکا از منطقه و در ادامه به آشوب کشیدن کشورهای غرب آسیا اظهار کرد: در عراق و منطقه قفقاز و افغانستان شاهد این آتش‌افروزی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه امریکایی‌ها بر اساس یک سیاست کلی پس از خروج، کشورهای منطقه را به خود وابسته می‌سازند، گفت: سفر سرلشکر باقری در این مقطع تعیین‌کننده و تأثیرگذار است و امیدواریم این همکاری‌ها بیش از گذشته موجب امنیت کشورهای منطقه باشد.

افشار با تاکید بر اینکه کشورهای منطقه باید بر اساس مصالح خود عمل کرده و دور از تحریکات استکبار، سیاست و برنامه‌های امنیتی را دنبال کنند، افزود: در شرایط کنونی تحریم‌ها وجود دارد و از طرفی امریکا در انزوای جهانی قرار گرفته است و لذا کشورهای شرقی می‌توانند با نوعی تعامل، تحریم را کنار بزنند.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی درعین‌ حال به تأثیرپذیری کشورها از تحریم و مشابهتِ آن‌ها در این نقطه به یکدیگر، اشاره کرد و افزود: پیوند نظمی میان این کشورها، به امنیت عمومی کمک می‌کند و تأثیر و تأثُرات اقتصادی در پرتوی آن بروز و ظهور پیدا خواهد کرد.

افشار لزوم نزدیکی هرچه بیشتر کشورهای منطقه با یکدیگر و توجه به منافع مشترک را متذکر شد و گفت: سفر سرلشکر باقری در شرایط کنونی تأثیری تعیین‌کننده خواهد داشت./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها