قیاس آقای روحانی با آقای هاشمی از اساس غلط است

کد خبر: 1104097

عضو حزب اتحاد ملت می‌گوید؛ مقایسه روحانی با مرحوم هاشمی و توقع ایفای نقش مشابه هاشمی از سوی روحانی، توقع بیجایی است.

قیاس آقای روحانی با آقای هاشمی از اساس غلط است

عضو حزب اتحاد ملت می‌گوید؛ مقایسه روحانی با مرحوم هاشمی و توقع ایفای نقش مشابه هاشمی از سوی روحانی، توقع بیجایی است.

در حالی که برخی کارگزاران مدعی‌اند روحانی می‌تواند نقش مرحوم هاشمی را در سیاست ایفا کند. جلال‌جلالی‌زاده به نامه‌نیوز گفت: «آقای هاشمی بخش مهمی از نظام محسوب می‌شد، با رهبری ارتباط نزدیکی داشت، در دستگاه‌های مختلف حرفش شنیده می‌شد و بین جریان‌های سیاسی نفوذ کلام داشت. آقای روحانی هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را ندارد و قیاس آقای روحانی با آقای هاشمی از اساس غلط است. آقای روحانی بعد از این نمی‌تواند هیچ نقش مهمی در عالم سیاست ایران داشته باشد، مگر آنکه در مسئولیتی منصوب شود و جز این خاصه در مناصب انتخاباتی هیچ جایگاهی نخواهد داشت».

وی همچنین گفته است: وضعیت روحانی با خاتمی و احمدی‌نژاد فرق دارد. آنها هرکدام در دوره خود، دارای پایگاه مردمی بوده‌اند. اما آقای روحانی به دلیل شکل شخصیتی‌اش و البته عملکرد دولتش از سوی هیچ طیفی حمایت نمی‌شود؛ بنابراین نمی‌تواند هدایتگر بخشی از جامعه باشد».

او درباره اینکه آیا بعد از این روحانی نقش اپوزیسیون داخل نظام را ایفا می‌کند یا خیر، بیان کرد: «آقای روحانی در طول هشت‌سال فعالیتش در دولت نتوانست به شعارهایش عمل کند. او بیش از چهار دهه در نظام کار کرده است». او با هیچ فرضی نمی‌تواند منتقد وضع موجود باشد.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا روحانی می‌تواند نقش لیدری دو جریان اصلاح‌طلب و اعتدالی را ایفا کند یا نه، اظهار کرد: «آقای روحانی بین اصلاح‌طلبان هیچ جایگاهی ندارد. او در سال‌های دولتش باعث آسیب‌دیدن سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان شد. حتما اصلاح‌طلبان او را محل رجوع خود نمی‌دانند و نخواهند دانست. آقای روحانی در بین اصولگرایان ولو اصولگرایان معتدل هم جایگاهی ندارد. درباره اعتدالیون وضعیت شاید فرق داشته باشد زیرا آنها تا آخرین لحظه از دولت روحانی حمایت کردند اما معلوم نیست حالا که دیگر روحانی در قدرت نیست همان‌هایی که روزگاری طرفداران سفت و سختش بودند، پای بایستند یا خیر».

همزمان علی مطهری گفته است: تفکر آقای روحانی به آقای هاشمی نزدیک‌تر است و اگر بتواند همان نقش هاشمی را ایفا کند، خیلی موفق خواهد بود. البته برای آنکه آقای روحانی نقش آقای هاشمی را ایفا کند، نیاز به شجاعت بیشتری دارد یعنی آنجا که نیاز است وارد شود و اظهارنظر کند. روشی که آقای روحانی در دوره ریاست جمهوری داشت روش محافظه‌کاری بود. اگر بخواهد به آن شکل باشد نمی‌تواند نقش آقای هاشمی را ایفا کند./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها