سلیمی: ارائه لایحه بودجه به مجلس چند لایه می‌شود

کد خبر: 1104128

عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای ارائه چند لایه لایحه بودجه سالیانه به مجلس خبر داد.

سلیمی: ارائه لایحه بودجه به مجلس چند لایه می‌شود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع نحوه ارائه لایحه بودجه سالیانه کشور به مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود:‌ در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که لایحه بودجه سالیانه کشور به صورت چند لایه به مجلس ارائه شود.

عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: طبق این مصوبه در مرحله اول ارائه لایحه بودجه عناوین برنامه‌ها ارائه می‌شود چرا که بودجه سالیانه باید مبتنی بر قانون برنامه باشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: مرحله و لایه بعد بحث هزینه‌ها است که این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود هزینه‌های قابل اجتناب و هزینه‌های غیرقابل اجتناب.

وی افزود: در مراحل بعد بودجه دستگاه‌های اصلی سیاست‌گذار و در ادامه بودجه دستگاه‌های اجرایی  و خدماتی که دستگاه‌های اجرایی باید ارائه دهند قرار دارد.

عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: مرحله بعد تفکیک قیمت تمام شده است که اگر لایحه به این شکل ارائه شود باعث می‌شود تا همه ردیف‌های بودجه شفاف شود و امکان دسترسی به همه ردیف‌ها و  جداول بودجه وجود دارد و بودجه شفاف و قابل ارزیابی می‌شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها