رایزنی سالیوان برای عادی سازی روابط ریاض با تل آویو

کد خبر: 1104378

منابع آگاه آمریکایی و سعودی فاش کردند که مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دیدار با ولیعهد سعودی، احتمال عادی سازی روابط ریاض با تل آویو را مطرح کرده است.

 رایزنی سالیوان برای عادی سازی روابط ریاض  با تل آویو

 منابع آگاه آمریکایی و سعودی به وبگاه اکسیوس گفتند: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، احتمال عادی سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را مطرح کرده است.

بر اساس این گزارش، مقام های سعودی فهرستی از اقداماتی را که باید پیش از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انجام شود به جیک سالیوان ارائه کرده‌اند، از جمله ارتقای روابط بین واشنگتن و ریاض.

در حالی که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روابط بسیار نزدیک و گرمی با عربستان سعودی داشت ولی دولت بایدن سعی کرده است تا فاصله زیاد خود با ریاض را حفظ کند.

اوایل امسال بود که دفتر اطلاعات ملی آمریکا با انتشار گزارشی به طور مستقیم محمد بن سلمان را به صدور مجوز ترور و قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در سال 2018 میلادی در کنسولگری عربستان در استانبول متهم کرده است.

وبگاه اکسیوس افزود: تلاش برای عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی احتمالا بخشی از یک طرح بزرگتر است که شامل اتخاذ اقداماتی از سوی اسرائیل در قبال فلسطینی ها است.

به نظر می رسد اگر عربستان سعودی برای امضای پیمان های موسوم به صلح ابراهیم متقاعد شود، این مساله موجب خواهد شد تا سایر کشورهای اسلامی نیز این پیمان را امضا کنند.

تاکنون کشورهای بحرین، امارات متحده عربی، سودان و مراکش این پیمان را امضا کرده‌اند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها