«فردا» گزارش می‌دهد

یک دیدار و دو برداشت

کد خبر: 1104387

رئیس دولت سیزدهم این هفته دیداری با جامعه روحانیت مبارز داشت و برخی آن را نشانه بازگشت این تشکل یا به صورت عام‌تر اصولگرایان سنتی به عرصه قدرت دانستند. برخی دیگر اما اصرار رئیسی به فراجناحی بودن را مورد توجه قرار داده و نتیجه گرفتند که چنین خبری در راه نیست.

یک دیدار و دو برداشت

گروه سیاست سایت فردا – سه‌شنبه شب بود که سیدابراهیم رئیسی با اعضای جامعه روحانیت مبارز دیدار و تاکید کرد که بنا دارد در این دولت از نظرات همه اقشار به ویژه روحانیون استفاده کند. این دیدار اگرچه از جهات مختلف حائز اهمیت بود اما کمتر به آن توجه شد. حداقل روزنامه‌ها و سایت‌های اصولگرا چندان به آن نپرداختند!

اصلاح‌طلبان اما در روزنامه‌هایشان این مهم را نادیده نگرفته و از جهات مختلف بررسی کردند. مثلا روزنامه اصلاح‌طلب «شرق» در شماره امروز خود برگزاری این جلسه را مصداق بازگشت جامعه روحانیت به عرصه سیاست می‌داند. گزارش‌نویس شرق با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ این تشکل سیاسی و مذهبی در انتخابات گذشته از رئیسی و آنچه در جریان رقابت‌های انتخاباتی گذشت، نوشته است: «دیدار اعضای جامعه روحانیت مبارز با رئیسی می‌تواند حامل یک پیام مهم باشد؛ اینکه جامعه روحانیت به‌عنوان پیشگام حمایت از رئیسی در انتخابات هنوز هم به صورت کامل پای حمایتش از رئیسی ایستاده است.»

آنچه در این گزارش اشاره شده وقتی مهم‌تر و جدی‌تر می‌شود که توجه داشته باشیم اصولا در ماه‌های اخیر اصولگرایان سنتی نقش و جایگاه چندانی در عرصه قدرت نداشته‌ و نیافته‌اند. نه فقط جامعه روحانیت که خبری از تشکل‌هایی مثل جبهه پیروان هم نیست. رئیس جمهور محترم نیز همانطور که «شرق» نوشته با وجود آن همه حمایتی که جامعه روحانیت از وی کرد، بعد از دو ماه و اندی تازه با آنها دیدار کرده و هیچ حرفی که نشانه مشخص قدرت گرفتن سنتی‌ها باشد هم نزده است!

این همان نکته‌ای است که روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» به نحوی مورد توجه قرار داده است. این روزنامه با تیتر «شعار فراجناحی در حلقه یاران» نوشته است: «ابراهیم رییسی اگرچه در تشکیل کابینه روی خوشی به اصلاح‌طلبان نشان نداده، نسبت ‌به اصولگرایان هم چندان منعطف نبوده و واقعیت آن است که کابینه و دولت سیزدهم را باید بیش از آنکه دولتی اصولگرا دسته‌بندی کنیم، کابینه‌ای حاکمیتی بنامیم.»


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها