در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با چاووش اوغلو چه گذشت؟

کد خبر: 1104523

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه ای ضمن ابراز نگرانی از گسترش حملات تروریستی به نمازگزاران در افغانستان، بر نقش موثر کشورهای اسلامی برای جلوگیری از این اقدامات تروریستی تأکید کرد.

 در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با چاووش اوغلو چه گذشت؟

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، درباره آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تحولات افغانستان، برگزاری نشست سران روند آستانه، برگزاری هفتمین نشست راهبردی دو کشور و سفر مقامات عالی دو کشور تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانی از گسترش حملات تروریستی به نمازگزاران در افغانستان و انتظار از کشورهای اسلامی در ایفای نقش موثر در این خصوص، به برگزاری نشست هفته آینده وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران اشاره کرد و آن را فرصتی برای تبادل نظر کشورهای همسایه افغانستان در راستای تسهیل شرایط برای افغانستانی باثبات و عاری از تروریسم و خشونت در راستای تحقق اراده مردم افغانستان خواند.

به گزارش فارس، نشست کشورهای همسایه افغانستان قرار است روز چهارشنبه پنجم آبان ماه در تهران برگزار شود.

* ضرورت اقدام عملی برای جلوگیری از اعمال تروریستی در افغانستان

مولود چاووش اوغلو نیز با ابراز نگرانی از افزایش حوادث تروریستی در افغانستان، بر ضرورت اقدام عملی برای جلوگیری از اعمال تروریستی، تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان و تجمیع اقدامات برای تقویت روند مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش و به ویژه کمک کشورهای همسایه برای مبارزه با تروریسم در منطقه تأکید کرد.

امیرعبداللهیان در این تماس بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همسایگان و عدم اجازه به شیطنت بدخواهان برای ایجاد مشکل در روابط همسایگی تأکید کرد.

دو طرف ضمن اشاره به اهمیت نشست سران اکو برای همکاری بیشتر منطقه‌ای، بر تداوم مشورت و رایزنی و سفر مقامات دو کشور در خصوص مسائل مورد اهتمام مشترک  تاکید کردند‌.

همچنین در این‌ تماس، وزیر امورخارجه کشورمان همتای ترکیه‌ای خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به گفتگوهای هسته ای قرار داد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان همچنین امروز با وزیر خارجه اندونزی تلفنی گفتگو و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به خصوص اوضاع افغانستان به رایزنی پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با همتای اندونزیایی مسئولیت طالبان در حفظ امنیت اقوام و پیروان مذاهب مختلف در برابر اقدامات تروریستی را یادآور شد و بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها