محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با «فردا»:

غربی‌ها می‌دانند ایران دیگر هیچ امتیازی نمی‌دهد

کد خبر: 1104704

محمدصادق کوشکی گفت: اکنون ایران روابط خود را با کشورهای مختلف دارد و دیگر تحریم‌ها هم بر ما تأثیری ندارد.

غربی‌ها می‌دانند ایران دیگر هیچ امتیازی نمی‌دهد

گروه سیاست سایت فردا: مذاکرات وین در حالی چندوقت آینده برگزار می‌شود که حملات لفظی غربی‌ها و البته رژیم صهیونیستی به ایران شدت یافته است. حالا در این بین این پرسش مطرح است که آیا راه‌انداختن چنین جنگ روانی‌ای ارتباطی به مذاکرات وین دارد؟

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی درباره این موضوع به «فردا» گفت: «با هیچ محاسبه عقلانی رژیم صهیونیستی نه تمایل دارد که به جمهوری اسلامی حمله کند و نه امکان چنین کاری را دارد. حمله به ایران سودی هم برای این رژیم ندارد زیرا آنها برای ضربه‌زدن به ایران از سازوکارهای دیگری استفاده می‌کنند که نتیجه هم گرفته‌اند. آنها بر برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، توئیتر و تلگرام تمرکز کرده‌اند تا از این طریق ضربه خود را بزنند. حمله نظامی در دستور کار آنها نیست و رژیم صهیونیستی به موازات ترور دانشمندان ایرانی با استفاده از فضای مجازی در ایران ضربه خود را می‌زند».

او دلیل تشدید حملات لفظی مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران را اینگونه عنوان کرد: «این حملات لفظی بیشتر جنگ روانی علیه مقامات ایرانی و نیروهای نظامی ایران است و به‌هیچ‌وجه واقعی نیست».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ روانی غربی‌ها به مذاکرات پیش روی هسته‌ای ارتباطی دارد یا خیر، بیان کرد: «خیر به مذاکرات ربطی ندارد. این جنگ روانی‌ها هرچند وقت یک‌بار صورت می‌گیرد. غربی‌ها و صهیونیست‌ها می‌دانند ایران دیگر امتیاز نمی‌دهد و حضور یا عدم حضور ایران در مذاکرات برای آنها فرقی نمی‌کند زیرا دوران روحانی تمام شده است و ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به امتیازدهی نیست. غربی‌ها فرصت دولت روحانی را از دست دادند و دیگر نمی‌توانند امتیاز بگیرند».

او ادامه داد: «اکنون ایران روابط خود را با کشورهای مختلف دارد و دیگر تحریم‌ها هم بر ما تأثیری ندارد. ما شرکای خود را داریم و غربی‌ها می‌دانند که دیگر فشارهای پیشین بر ایران تأثیری نخواهد گذاشت».

کوشکی در پایان گفت: «البته اینکه مثلا روسیه و ایران شریک ایران محسوب می‌شود، به معنای آن نیست که ما با این کشورها دوست و هم‌پیمان هستیم. در حال حاضر ایران با چین، هند و روسیه منافع مشترک دارد و بر اساس منافع مشترک و بر مبنای اصول روابط بین‌الملل با آنها همکاری می‌کند وگرنه ما به هیچ کشوری اعتماد کامل نداریم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها