ماجرای بگو مگوهای اخیر حزب کارگزاران با اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1105075

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره بگو مگوهای اخیر این حزب با مجموعه اصلاح‌طلبان گفت: بگو مگو‌های اخیر، حکایت از این ندارد که حزب کارگزاران قصد داشته باشد از مجموعه اصلاح‌طلبان کنار بکشد.

ماجرای بگو مگوهای اخیر حزب کارگزاران با اصلاح‌طلبان

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به نقش جبهه اصلاحات ایران و لزوم ادامه فعالیت آن گفت: در غیاب دو سه حزب فراگیر و نبود کارکرد حزبی بر انتخابات و اداره کشور، وجود دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب را می‌توان اینگونه تعبیر کنیم که مانند دو بال در عرصه سیاسی کشور برای حرکت نظام به سمت رشد و تعالی و شکوفایی دانست و کم اثر شدن یا بی اثر شدن هر یک از این دو جناح به هیچ وجه به مصلحت کشور، ملت و نظام نیست. چرا که ابزار بعد جمهوریت نظام، احزاب و تشکل‌های سیاسی هستند.

علی‌محمد نمازی ادامه داد: وقتی صحبت از انتخابات به میان می‌آید، اختلاف سلیقه بروز می‌کند و احزاب و تشکل‌های سیاسی هستند که باید این اختلافات را ساماندهی و فعالان سیاسی و مردم را حول محور یک مرامنامه و اساسنامه مورد علاقه شان سازمان داده، برنامه ارائه بدهند و کاندیدا معرفی کنند. این کار موجب رقابت سالم و هدفمند انتخابات و انتخاب اصلح شود. لذا لازم است در مرحله مقدماتی کارکرد حزبی دو جناح مورد حمایت و این وظایف را انجام دهند و از اصل وظیفه خارج نشوند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران خاطرنشان کرد: شما شاهد بودید که جناح اصلاح طلب در عرصه انتخابات دوره‌های گذشته مجلس و ریاست جمهوری‌های و مخصوصا این دوره ریاست جمهوری تلاش فراوان کردند تا کاندیدا داشته و در صحنه فعال باشند. اصلاح‌طلبان در انتخابات گذشته جبهه اصلاحات را تشکیل و جلساتشان را مرتب برگزار کردند و آن‌هایی را که زمینه حضور در میدان داشتند، ثبت نام کردند تا رای بیاورند ولی متاسفانه حذف شدند. با این حال حزب کارگزاران و اصلاح طلبان از کاندیدای حداقلی خودشان جناب آقای همتی حمایت کردند و شخصیت‌هایی مثل آقایان کروبی و خاتمی آمدند، رای دادند و حمایت نمودند.

نمازی با بیان اینکه گردانندگان جناح اصلاح‌طلب هیچ کم کاری نداشتند و کم لطفی دیگران باعث تضعیف این جناح شده، اظهار کرد: اصلاحات در حال حاضر هم در میدان سیاسی حضور دارد و خط مشی خود را ترسیم تا در صورت فراهم بودن زمینه رقابت بتوانند فعالیت کنند. البته معتقدم باید به سمت کارکرد حزبی برویم و جناح اصلاح‌طلبان باید بتوانند در غالب یک حزب یا دو حزب فراگیر اجماع کنند، سازماندهی شوند و بروز و ظهور پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به خط مشی اصلاح‌طلبان، گفت: جبهه اصلاحات از زمان دولت خاتمی فعالیت جدی خود را آغاز کرده و بنا به گفته افراد بی‌طرف، یکی از بهترین دوره‌های موفق ریاست جمهوری، دوره خاتمی بود. یا مجلس ششم که متهم به سیاسی‌ترین مجلس بود، مصوبات آن نشان می‌دهد که بیشترین مصوبات اقتصادی، فرهنگی و بعد سیاسی بوده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب زمانی که مرتب بر حضور در صحنه تاکید داشتند،  جناح اصلاح‌طلب با اینکه کاندیدای اصلی نداشتند باز در صحنه ماندند؛ همین دکتر روحانی که حمایت از برای ما هزینه فراوان داشت، در گذشته از چهره‌های شاخص اصولگرا بود و زمانی که آقای هاشمی رد صلاحیت شدند، اصلاح‌طلبان در صحنه ماندند از روحانی حمایت نمودند. این حمایت برای این بود که تنور انتخابات گرم و مردم پای صندوق بیایند؛ با این توضیح اصلاحات نهایت سرمایه گذاری را کرده است.

نمازی در رابطه با اینکه برخی معتقدند حزب کارگزاران با نهاد اجماع ساز دچار موازی کاری هستند، گفت: حزب کارگزاران تقریبا از دو دوره قبل انتخابات مجلس و ریاست جمهوری بعد از خاتمی، سعی کرده است با سایر احزاب اصلاح‌طلب و در پی آن جبهه اصلاحات ایران همکاری داشته و بگو مگو‌های اخیر، حکایت از این ندارد که حزب کارگزاران قصد داشته باشد از مجموعه اصلاح‌طلبان کنار بکشد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد: بنده به عنوان یک نفر از شورای مرکزی این حزب اعلام می‌کنم که در باره جدایی حزب کارگزاران از تشکیلات اصلاح طلبان تصمیمی اتخاذ نشده و روند اینگونه است، زمانی که به انتخابات نزدیک شویم، فکر کنم حزب کارگزاران روی روندی که پشت سر گذاشته، باقی بماند و با مجموعه اصلاح طلبان مشکل نخواهد داشت و در نهاد اجماع ساز حضور پیدا خواهد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها