«فردا» گزارش می‌دهد

مذاکره از نیمه آذر؟!

کد خبر: 1105705

علی باقری‌کنی بعد از نشست بروکسل اعلام کرد که درباره از سرگیری مذاکرات وین از نیمه آذر توافق کرده‌اند، آمریکایی‌ها اما منتظر اعلام نظر اروپا هستند.

حجم ویدیو: 281.14K | مدت زمان ویدیو: 00:00:08 دانلود ویدیو

گروه سیاست سایت فردا - انتظار برای تعیین تکلیف وضعیت برجام ادامه دارد و هنوز مذاکرات مربوطه که آخرین بار در وین انجام می‌شد، از سر گرفته نشده است. البته حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان دیروز بعد از نشست مطبوعاتی خود که در پایان اجلاس همسایگان افغانستان برگزار شد، گفت که مذاکرات در تهران از سرگرفته شده است. 

منظور او مذاکراتی بود که با سفر انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، کلید خورد و در بروکسل ادامه یافت. نشست بروکسل اتفاقا همین دیروز انجام شده و علی باقری‌کنی معاون سیاسی وزیر خارجه که جای عراقچی را گرفته مسئولیت آن را به عهده داشت. طبق توییتی که بعد از انجام آن نوشت، مذاکراتی خوب و مثبتی هم بوده است. زیرا وی اعلام کرد که «گفت‌وگویی جدی و سازنده با انریکه مورا درباره عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر (هفته دوم آذر) مذاکرات را شروع کنیم».

این گفته وی اما انگار طرف آمریکایی را به قدر کافی امیدوار نکرده است! شاهد آنکه جن ساکی، سخن‌گوی کاخ سفید، در واکنش به این پیام دیپلمات ایرانی گفت که  «از حرف‌های باقری کنی خبر داریم اما منتظریم تا مقام‌های اروپایی تایید کنند ایران واقعا آماده از سرگیری مذاکرات است.»

فقط این نیست و سخن‌گوی وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت ما آماده بازگشت به وین هستیم و دست‌یابی سریع به تفاهم ممکن است. وی اما تاکید کرده مذاکره باید بر روی نهایی‌کردن «همان شمار کمی از موضوعات باقی‌مانده در پایان دور ششم مذاکرات وین» متمرکز شود. این درحالی است که وزیر خارجه کشورمان دیروز و در همان مصاحبه مطبوعاتی بعد از اجلاس همسایگان افغانستان آب پاکی را روی دست طرف غربی ریخت و تاکید کرد که ایران مذاکرات را از نقطه پایانی وین ادامه نخواهد دارد. 

حال باید منتظر ماند و دید که با این اوضاع و احوال مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+4 واقعا از نیمه آذر از سر گرفته می‌شود یا باز هم موانعی در کار خواهد بود؟!

 

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها