آیت الله خاتمی: توطئه‌ای که دشمن علیه ایران در عرصه خارجی دارد تحریک همسایگان علیه ایران اسلامی است

کد خبر: 1105864

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان در دو عرصه داخلی و خارجی می‌خواهند به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند ولی نظام اسلامی تا انقلاب مهدی باقی‌ خواهد ماند و از منافعش در مقابل دشمنان داخلی و خارجی دفاع خواهد کرد.

آیت الله خاتمی: توطئه‌ای که دشمن علیه ایران در عرصه خارجی دارد تحریک همسایگان علیه ایران اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان در دو عرصه داخلی و خارجی می‌خواهند به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند ولی نظام اسلامی تا انقلاب مهدی باقی‌ خواهد ماند و از منافعش در مقابل دشمنان داخلی و خارجی دفاع خواهد کرد.

آیت الله سیداحمد خاتمی شامگاه ششم آبان در مراسم یادبود سردار شهید رحیم آنجفی و ۲۸۰۰ شهید شهرستان اراک اظهار کرد: در عرصه خارجی، توطئه اول دشمن جمع کردن فرش از زیر پای ایران است. هر نقطه‌ای که فرهنگ و ادبیات ایران در آنجا نفوذ دارد می خواهند آن منطقه را با هر توطئه‌ای از بین ببرند و لبنان مثال خوبیست. همان تحریمی که بر ما تحمیل شده بر حزب الله لبنان تحمیل شده و همان مشکلاتی که می‌خواستند برای ما ایجاد کنند برای لبنان نیز بخاطر وجود حزب الله ایجاد شده است.

وی با بیان این نکته که حزب الله لبنان در قلب مردم لبنان جای دارد افزود: حزب الله نماد جبهه مقاومت است ولی دشمنان ایران اسلامی و حزب الله می خواهند با هر تدبیری هست حزب الله را برکنار کنند که به فضل خدا نمی‌توانند. خوشبختانه حزب الله به کمک ایران مشکل بنزین لبنان را حل کرد.

خاتمی بیان کرد: دومین توطئه‌ای که دشمن علیه ایران اسلامی در عرصه خارجی دارد تحریک همسایگان علیه ایران اسلامی است. اسرائیلی ها در آذربایجان به تحریک مسئولین این کشور پرداختند هرچند مسئولین این کشور منکر این موضوع هستند اما ما خوب بر حضور صهیونیست ها در مناطق شوروی سابق آگاهیم. بحرین و امارات نیز روابطشان را با این رژیم جعلی عالی می‌کنند و این دشمنی با ایران اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی خواستار روابط حسنه با کشورهای همسایه است، تصریح کرد: ایران همسایه‌ای است که اگر با او خوب رفتار کنید خوب می‌بینید و اگر همسایه بدی باشید سیلی خواهید خورد و این هشداری به کشورهای همسایه است. ایران اسلامی می‌خواهد با کشورهای همسایه روابط حسنه داشته باشد.

خاتمی ادامه داد: ایران مقتدر ترین ارتش و نیروی مسلح را در منطقه دارد و نمی‌گذارد عده‌ای هر روز توطئه کنند، ایران از منافعش با تمام وجود دفاع می کند و توان آنرا دارد. همسایگان بدانند که با ایران ضعیف زمان شاه مواجه نیستند و مانورهای نظامی ما نشاندهنده قدرت ایران اسلامی‌است، بر این اساس با دم شیر بازی کردن عاقبتی ندارد.

وی افزود: دشمنان در عرصه داخلی ابتدا امید مردم را هدف قرارداده‌اند و تمامی حرف‌های ناامیدانه در باب مسائل و مشکلات کشوری القائات دشمن است. آنان که نظام را هدف قرار داده و نابودی آن‌را هدف گرفته اند میمیرند اما نظام باقی مانده و خواهد ماند

خاتمی گفت: در اوایل انقلاب برخی می‌گفتند نظام به بن بست رسیده است ولی امام می گفت شما به بن بست رسیده اید .

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اطهار کرد: آینده به مراتب روشن‌تر از گذشته است و نمونه بارز این آینده روشن مسئولینی هستند که دلگرم و پرشور و نشاط به صحنه‌ آمده اند و گره هارا باز خواهند کرد. همچنین اقدامات قوه مجریه و قوه قضاییه و مجلس در این مدت ستودنی و امید آفرین بوده است. تشکیلات مدیریتی با این شکل مایه امید است.

خاتمی با اشاره به این نکته که باید مراقب القای یاس توسط  دشمنان بود، خاطرنشان کرد: پیام مردم به مسئولین این است که تلاش آنها باید با مدیریت جهادی گره بخورد و با مدیریت پشت میز نشینی گره‌ها باز نمی‌شود.

وی افزود: نقطه دیگر مورد حمله دشمنان امنیت است ولی به فضل خدا امن ترین نقطه منطقه کشور ماست. ما در وسط کشورهای ناامن، امن ترین کشور منطقه هستیم. دشمنان برخی گفتند ما ناامنی را به کشور خواهیم  اورد و حمله به مجلس نمونه بارز تلاش آنها در این راستا بوده است، اما ترسی بین مردم دیده نشد.

خاتمی در ادامه اظهار کرد: بنزین و هک شدن سیستم‌های بنزین که در چندروز اخیر اتفاق افتاد دو نظریه وجود داشت یک نظر ان است که یک کشور خارجی مقصر بوده است، ولی مسئولین می گویند شیاطین داخلی مقصر این اتفاق بوده‌اند و بنا داشتند که اغتشاشات آبان را تکرار کرده و با کبریت کشیدن موجب جرقه برای ایجاد اتشی بزرگ در بین مردم شوند که تدبیر مسئولین و صدا و سیما موجب عدم موفقیت و ناکامی آنها شد.

وی افزود: این تمام قصه نیست. همگی از مردم گرفته تا مسئولین درباره امنیت مسئولیت داریم و باید بدانیم که کل ایران خانه ماست و می‌بایست مراقب کسانی که می‌خواهند ابزار دشمن در کشور باشند بایستیم.

خاتمی توضیح داد: دوعامل معرف شناسنامه فرهنگی شهر ها و روستاهاست که یکی عالمان، اندیشمندان و فرهیختگان آن روستا یا شهر هستند که شهرستان اراک از این نعمت به وفور برخوردار است و پیشینه بسیار درخشانی دارد. اراک را باید دوست داشت زیرا امام خمینی(ره)، بنیان گذار حوزه علمیه قم، آقا نورالدین اراکی و سایر عالمان در آن نفس کشیده‌اند. عامل دیگر در شناسنامه فرهنگی اراک، شهدای این شهرستان است.

خاتمی گفت: اولین بانی یادواره شهیدان خود خداست و ذات مقدس ربوبی اولین سنگ بنای یادواره شهیدان را تدارک دیده است. قران می‌گوید در ادبیات خود نسبت به شهدا دقت کنید و حتی کلمه فقید و مرده را بکار نبرید و حتی در خیال خود راه ندهید که شهیدان مرده‌اند و این یعنی از یاد نبردن شهیدان چراکه حیات شهیدان واقعی تر از حیات ماست.

وی ادامه داد: یادواره یعنی شهید و راه شهید را فراموش نکنیم. از پیغمبر اکرم تا امامان مقدس یاد شهیدان را گرامی می‌داشتند. یادواره شهیدان از جمله فضائل ارزشمند است. بی تردید نظام مقدس اسلامی ارمغان شهیدانی است که خون دادند و فداکاری کردند، هدف شهدا حاکمیت دین و قانون خدا بوده است. خوشبختانه به یاری خداوند حاکمیت کشور ۴۲ سال است که به دست دین است.

وی افزود: قبل از این ۴۲ سال حاکمیت کشور به دست فسق، جور و ستم بود و امروز حاکمیت به دست دین است، گرچه دشمنان خارجی و داخلی سنگ اندازی و دشمنی هایی میکنند تا این نظام موفق نشود، اما انچه ارمغان شهیدان و نظام را استوار نگه میدارد بصیرت است. یادواره شهیدان مجلس بصیرت افزایی است.

خاتمی اظهار کرد: بصیرت دارای معانی بسیاری است و بصیرتی که ارمغان شهیدان است یعنی اینکه بدانیم دشمن کجا را هدف قرار داده است و چه واکنشی باید داشته باشیم./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها