شریعتی: نفوذی‌ها با حمله سایبری به دنبال ایجاد ناآرامی بودند

کد خبر: 1105882

عضو کمیسیون انرژی گفت: سامانه کارت سوخت باید به روز رسانی می‌شد اما دولت گذشته اعتقادی به کارت سوخت نداشت و این سامانه‌ را به روزرسانی نکرد.

شریعتی: نفوذی‌ها با حمله سایبری به دنبال ایجاد ناآرامی بودند

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حمله سایبری به سامانه کارت سوخت هوشمند، گفت: لایه‌های امنیتی برای این سامانه طراحی شده بود که طی سال‌های اخیر توانسته بود مانع هک آن شود. این سامانه‌ها باید به روزرسانی می‌شد اما دولت گذشته اعتقادی به کارت سوخت نداشت و این سامانه‌ها را به روزرسانی نکرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شائبه‌ای در مورد این حمله سایبری مطرح است که باید نهادهای نظارتی به دقت آن را بررسی کنند. باید مشخص شود که نفوذ و خرابکاری داخلی چه میزان در بروز این حمله نقش داشته است.

شریعتی با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس این شائبه امنیتی را مورد بررسی قرار خواهد داد، گفت: دسترسی به این سامانه که لایه‌های امنیتی فراوانی دارد با دشواری‌های زیادی همراه است. لذا احتمال دارد افرادی که دسترسی به این سیستم داشتند، تلاش کرده باشند برای دولتی که تازه سر کار آمده، دردسر ایجاد کنند.

نماینده مردم تهران در خصوص اطلاع‌رسانی وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش در مورد حمله سایبری خاطرنشان کرد: نفوذی‌ها با حمله سایبری به دنبال ایجاد ناآرامی اجتماعی و تنش بودند اما با هوشیاری مردم و حضور مسئولان در صحنه، تنش ایجاد نشد و مشکل در حال حل شدن است.

شریعتی با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در وزارت نفت و پمپ بنزین، گفت: حضور رئیسی نمادی از حضور تمام قد دولت جدید در صحنه های سیاسی و اجتماعی است. در واقع رئیس‌جمهور به تمامی مدیران اعلام می کند که با کنترل از راه دور و پشت میز نمی‌توان مشکلات مردم را حل کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیام مهم این حضور به مدیران و دستگاه های اجرایی این است که باید در صحنه عمل جلوتر از کارمندان حضور داشته و نظارت کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها