پرتره

رئیس جدید سازمان بازرسی

کد خبر: 1106296

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب کرد.

رئیس جدید سازمان بازرسی

گروه سیاست سایت فردا - حجت الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، ذبیح الله خداییان به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب کرد. 

خداییان را می‌شناسیم و حداقل از شهریور امسال که با توجه به عزیمت اسماعیلی، سخنگوی سابق قوه قضاییه به پاستور ، جایش را گرفت و سخنگو شد؛ بیشتر می‌شناسیم. او سه ماهی می‌شود که با حکم اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا شده و حالا هم که ریاست سازمان بازرسی را به عهده گرفته است. او قبل از این هم مسئولیت‌های مهمی داشت و مثلا معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود.

بیوگرافی

خداییان در خانواده‌ای مذهبی، کشاورز و البته تحصیل‌کرده در شهرستان خرم آباد لرستان به دنیا آمده است. دانش آموز برتر بوده و چند سالی را هم جهشی خوانده است. همین جهشی‌خواندن‌ها هم سبب شد که درست همان وقتی که دانشگاه‌ها به خاطر انقلاب فرهنگی تعطیل بود دیپلم بگیرد و ناگزیر راهی مرکز تربیت معلم شود. بعدتر که دانشگاه‌ها باز شد حقوق خواند و تا دکتری هم پیش رفت. تخصصش‌ هم حقوق کیفری و جرم شناسی است. 

سوابق 

 بعد از سال 70 که کارآموزی قضایی را با رتبه اول تمام کرده، دادیار شده و بعد از طی سلسله مراتب به سمت‌هایی از جمله معاونت دادستان، ریاست شعبه دادگاه بدوی، ریاست دادگاه تجدیدنظر، دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونت قضایی رئیس کل دادگستری استان، قائم مقامی رئیس کل دادگستری استان و نهایتا ریاست کل دادگستری استان‌های لرستان و فارس رسیده است. او معاون حقوقی قوه قضاییه هم بوده است. به اضافه اینکه پیش از سخنگو شدن ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را هم به عهده گرفته بود.

خداییان همچنین نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی مالکیت معنوی است. درباره این سازمان شاید ندانید لذا لازم به توضیح است که این یکی از ۱۶ آژانس تخصصی سازمان ملل می‌باشد.

 

 

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها