دیدار وزرای آمریکا و عربستان با محوریت لبنان و ایران

کد خبر: 1106543

▫️ «آنتونی بلینکن» و «فیصل بن فرحان» در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رُم دیدار و درباره تحولات لبنان و سودان و همچنین برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کردند

دیدار وزرای آمریکا و عربستان با محوریت لبنان و ایران

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز یکشنبه (دیروز) در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رُم پایتخت ایتالیا با یکدیگر دیدار و درباره تحولات لبنان و سودان گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) گزارش کرد که در این دیدار پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک به ویژه تقویت امنیت و ثبات در منطقه و تلاش برای برقراری صلح در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین تلاش‌های مشترک برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و حفظ محیط زیست با هدف تقویت توسعه پایدار بین‌المللی بررسی شد.

دو طرف همچنین تحولات اخیر در سودان، ضرورت اقدام مشترک برای حمایت از تحقق امنیت و ثبات در این کشور، موضوع برنامه هسته‌ای ایران و تلاش‌های بین‌المللی در این خصوص را بررسی کردند.  

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، بلینکن پس از این دیدار در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز با وزیر خارجه عربستان درباره اوضاع لبنان و همچنین نیاز به بازگشت فوری دولت انتقالی به رهبری گروه‌های مدنی در سودان گفت‌وگو کردیم».

این دیدار وزرای خارجه آمریکا و عربستان در حالی برگزار شد که طی چند روز گذشته تنش بین لبنان و عربستان در پی اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره توقف جنگ در یمن، شدت گرفته است.

عربستان در واکنش به اظهارات قرداحی در یک برنامه تلویزیونی که قبل از تصدی منصب وزارت ضبط شده بود، سفیر خود در بیروت را فراخوانده و از سفیر لبنان در ریاض نیز خواست تا این کشور را ترک کند.

امارات، کویت و بحرین نیز در واکنش به این اظهارات قرداحی سفرای خود در بیروت را فراخواندند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها