قالیباف: تعداد فرزندان دلخواه مادران دو برابر نرخ فعلی باروری است

کد خبر: 1106809

بر اساس یکی از گزارش‌های پژوهشکدۀ آمار، تعداد فرزندان دلخواه زنان متأهل در بازۀ سنی ۱۵ تا ۴۹ سال، حدوداً سه فرزند برآورد شده است و این یعنی میان فرزندان دلخواه و نرخ باروری فاصله‌ای معنادار حتی تا دو برابر تعداد فرزندان وجود دارد.

قالیباف: تعداد فرزندان دلخواه مادران دو برابر نرخ فعلی باروری است

محمدباقر قالیباف، در صحن علنی امروز:    مجلس به‌طور شفاف به‌دنبال آن است تا خانواده‌هایی که علاقه‌مند به فرزندآوری هستند، ولی نبودِ حمایت کافی مانع خواستهٔ آن‌هاست، حمایت لازم را پیش‌بینی کند. بر اساس یکی از گزارش‌های پژوهشکدۀ آمار، تعداد فرزندان دلخواه زنان متأهل در بازۀ سنی ۱۵ تا ۴۹ سال، حدوداً سه فرزند برآورد شده است و این یعنی میان فرزندان دلخواه و نرخ باروری فاصله‌ای معنادار حتی تا دو برابر تعداد فرزندان وجود دارد.

مادران، به‌رغم آنکه تمایل به فرزندآوری دارند، به‌دلیل نبود حمایت‌های کافی، بی‌توجهی سیاست‌گذاران، و فشارهای اجتماعی از آوردن فرزند بیشتر پرهیز می‌کنند. درنظرگرفتن مشوق‌های لازم برای رساندن تعداد فرزندان موجود به فرزندان دلخواهِ خود مادران، اقدامی ضروری و برای تحقق خواسته‌های خانواده‌هاست، نه تحمیل خواسته‌های دیگران بر آن‌ها. در این طرح تلاش شده است تا با پیش‌بینی حمایت‌های لازم، خواسته‌های خانواده‌ها و مادران را در اولویت قرار دهیم.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها