مقدم‌فر: اگر در داخل قوی شویم تحریم کنندگان هم مجبور به عقب نشینی می‌شوند

کد خبر: 1107424

مشاور رسانه ای فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه دل‌بستن به آمریکای رو به افول بی‌عقلی است، گفت‌: می‌خواستند خاورمیانه بزرگ خودشان را بسازند ولی مجبور به فرارند.

مقدم‌فر: اگر در داخل قوی شویم تحریم کنندگان هم مجبور به عقب نشینی می‌شوند

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در اجتماع مردم گیلان به مناسبت سالروز واقعه تاریخی 13 آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی، تاکید کرد:  برخلاف آنچه ادعا می‌شود 13 آبان 58 آغاز تخاصم آمریکا علیه ایران نیست. برخی می‌خواهند اینطور وانمود کنند که انقلابیون ایران با اشغال سفارت آمریکا سراغاز خصومت آن کشور با جمهوری اسلامی شدند. لذا میگویند رفتار خصمانه آمریکا با ایران واکنشی است و نه کنشی؛ حال آنکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند سرآغاز مناسبات و معادلات مناقشه‌آمیز‌ ملت ایران و دولت امریکا را باید از 28 مرداد 1332 ترسیم و توصیف کرد و نه 13 ابان 58. آبان 58 صرفاً یکی از واکنشهای ایران به طیف گسترده ای از ظلمهای امریکا به ملت ماست؛ از کودتا علیه انتخاب ایرانیان تا حمایت کامل از جنایات و استبداد پهلوی تا حمایت از ساواک و پناه دادن به شاه و‌ خارج کردن و بلوکه کردن بسیاری از دارایی‌های مردم ایران و حمایت پشت پرده و بعضاً آشکار از گروهک‌ها و ...

وی با بیان اینکه 13 آبان 58 به لحاظ حقوقی و سیاسی هم کاملاً موجه است، افزود: آنچنان که شواهد متعدد نشان می‌دهد امریکایی‌ها به دنبال انجام کودتای مشابه 28 مرداد 32 علیه ایران بودند؛ و اگر لانه جاسوسی تسخیر نمی‌شد اراده عمومی ملت ایران که در انقلاب اسلامی 57 متجلی شده بود بار دیگر در مخاطره‌ قرار میگرفت. بر اساس حقوق متعارف بین‌الملل این «عملیات پیشگیرانه» از کودتای یانکیها حق مسلم ملت ایران بوده است. آمریکایی که ده‌ها کودتا در کشورهای مختلف دنیا انجام داده و ترک عادت کودتا را موجب مرض خود می‌داند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به شهادت مظلومانه برخی شهدای گیلانی همچون شهیدان انصاری و کریمی به دست گروهک جنایتکار منافقین گفت: آمریکایی‌ها تا همین امروز از این گروهک سفاک حمایت و پشتیبانی می‌کنند و تاریخ متعفنی از ساخت و پرداخت گروهکهای تروریستی و جنایتکار علیه ملتها و بخصوص ملت ایران دارند. تاریخ شهادت میدهد که چگونه امریکاییها گروه هایی مانند منافقین را به خدمت گرفتند و یا در تاسیس گروه‌هایی مانند داعش و القاعده توان خود را به خدمت گرفتند. لذا این موارد و موارد بسیار دیگر که باید به سیاهه‌ی ملعون امریکاییها اضافه کرد نشان میدهد که چرا مردم ایران همواره از دولت بربر آمریکا منفور بوده‌اند و برائت از آن را به بخشی از فرهنگ آزادی‌خواهانه، عزت خواهانه و استقلال خواهانه خود تبدیل کرده‌اند.

مقدم‌فر‌ با تاکید بر اینکه 13 آبان 58 محصول بصیرت درست در تشخیص، شجاعت در عمل و شکل گیری یک اراده ملی برای استقلال و ازادی در ایرانیان بود، اضافه کرد: ملت ایران این تشخیص درست و شجاعت هوشمندانه را همچنان در خود حفظ کرده و در سوی مقابل این امریکاست که مانند همان سالها هنوز از شناخت ایرانیان و محاسبه‌ی توان ایستادگی و پایداری آنان عاجز است و همین مساله موجب شکستهای پی در پی آنان از مردم ایران شده است‌.

وی در ادامه به شکل‌گیری یک اجماع مهم در میان بخش قابل توجهی از صاحب‌نظران در دنیا مبنی بر آغاز افول هژمونی آمریکا در دنیا اشاره کرد و گفت: آمریکا علیرغم هیبت ظاهری نمیتواند هیچ کدام از معادلات منطقه ای و بین المللی را به سود خود به سرانجام برساند و مجبور به فرار از منطقه خواهد بود. آنها به دنبال طرح موسوم به خاورمیانه بزرگ با ژاندارمی رژیم صهیونیستی بودند اما محصول بیش از 7 تریلیون دلار هزینه و بیش از 20 سال کشتار و لشگرکشی و ... آنها اینچنین است که سوریه و عراق را باخته‌اند، نوچه‌هایشان در یمن زمین گیر شده اند و به دنبال راه فرارند، در افغانستان با یک رسوایی و شکست تاریخی عرصه را به همان گروهی که مدعی بودند میخواهند نابودشان کنند واگذار گرده و حتی عرضه‌ی فرار آبرومندانه هم نداشتند. اسراییل که میخواستند ژاندارم و پلیس و سالار منطقه اش کنند امروز از هر طرف توسط مقاومت محاصره شده و مثل‌ گربه ای که در سه کنج گیر کرده فقط چنگهای کورکورانه میزند و میداند که خلاصی نخواهد داشت!

این کارشناس مسائل راهبردی تاکید کرد: در چنین شرایطی که امریکا نه خود چشم انداز روشنی دارد و نه توانسته به داد سگ هار منطقه ای‌اش یعنی اسراییل برسد، برخی در داخل و بعضی مرتجعین  در منطقه میخواهند گیس خود را به او گره بزنند! این رویکرد غیر از آنکه به دلیل سوابق و ماهیت دولت تروریستی آمریکا غیرانسانی و غیراخلاقی و غیرعزتمندانه است، غیرعقلانی هم هست.

مقدم فر ماجرای اخیر مقابله نیروی دریایی سپاه ایران با تروریستهای امریکایی را نشانه مهمی از این افول امریکا دانست و گفت: حقیقتاً این اتفاق اخیر یک درس عبرت بزرگ هم برای امریکا و هم برای دیگر زورگویان است. دولتهایی مثل عربستان حتماً توجه خواهند کرد که دولتی که نمیتواند از خود دفاع کند و دزدی اش ناکام می ماند چطور میخواهد آنها را در این مسیر غیرانسانی نجات دهد؟

وی در پایان با اشاره به رویکرد تاسف برانگیز برخی سیاسیون در سال‌های گذشته که کشور را معطل امریکا نگه داشتند، بر ضرورت پیشرفت از طریق تکیه به توان ملی تاکید کرد و گفت: اخیرا وقتی سفرای کشورهای غربی دیدند ایران به واسطه تحریم خارجی در صنایع لوازم خانگی خود به پیشرفت و خوداتکایی مهمی رسیده میخواستند دلارهای بلوکه شده ایران را با رفع تحریم ال جی و سامسونگ معاوضه کنند. این غیر از رویکرد ضدایرانی غربیها نشان می‌دهد اگر در داخل قوی شویم-که راهی غیر از این نداریم- تحریم کنندگان هم مجبور به عقب نشینی می‌شوند، اما در این مسیر باید بسیار هوشیار باشیم و مسیر فریب غربیها را سد کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها