دستور وزیر کشور برای پیگیری بازنگری اختیارات استانداران

کد خبر: 1107923

وزیر کشور دستور داد که برای ارائه به هیات وزیران و به منظور افزایش ابتکار عمل استان‌ها و تمرکززدایی بیشتر، اختیارات استانداران به طور ویژه پیگیری و بازنگری شود.

دستور وزیر کشور برای پیگیری بازنگری اختیارات استانداران

وزیر کشور دستور داد که برای ارائه به هیات وزیران و به منظور افزایش ابتکار عمل استان‌ها و تمرکززدایی بیشتر، اختیارات استانداران به طور ویژه پیگیری و بازنگری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،  نشست مشترک شورای معاونین وزارت کشور با استانداران ۴ استان تهران، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان با حضور وزیر کشور برگزار شد.

در این نشست، استانداران خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات دوره جدید مدیریت استان در ۳ محور شناخت مشکلات و اصلاحات مدیریتی، اقدامات راهبردی برای ریل گذاری توسعه استان و مدیریت شرایط جاری، مطرح کردند.

احمد وحیدی وزیر کشور در این نشست پس از بررسی گزارش‌های مطرح شده از سوی استانداران، به معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور دستور داد به منظور افزایش ابتکار عمل استان‌ها، بازنگری اختیارات استانداران با رویکرد تمرکز زدایی هرچه بیشتر و با جلب آخرین نقطه نظرات استانداران، به طور ویژه پیگیری و برای ارائه به هیات وزیران جمع‌بندی شود.

وزیر کشور با اشاره به گزارش‌های استانداران درخصوص روند تحقق برنامه دولت در امر مسکن، خواستار پیگیری جدی موضوع از سوی معاونت عمرانی وزارت کشور و استانداران علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مسئول شد.

در پایان نشست امروز شورای معاونین وزارت کشور، از خدمات و تلاش های محمد ابراهیم شوشتری رییس سابق مرکز حراست وزارت کشور قدردانی شد و برای هادی گودرزی رییس جدید این مرکز آرزوی موفقیت کردند.

براساس این گزارش، استاندار تهران به نمایندگی از استانداران، عضو ثابت شورای معاونین وزارت کشور است و از این پس، علاوه بر استاندار تهران، در هریک از جلسات شورای معاونین، ۲ یا ۳ استاندار، در قالب ویدئو کنفرانس حضور خواهند یافت./ایسنا

وحیدی: نقش حراست در سلامت اقتصادی زیرمجموعه وزارت کشور اساسی است

وزیر کشور، نقش مجموعه حراست را در سلامت اقتصادی و مالی مجموعه استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداریها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اساسی عنوان کرد.

به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی در آیین تکریم محمدابراهیم شوشتری رییس سابق مرکز حراست وزارت کشور و معارفه گودرزی رییس جدید مرکز حراست وزارت کشور با بیان اینکه حراست نقش صیانت از کارکنان مجموعه ستاد و صف وزارت کشور را برعهده دارد؛ گفت: انجام این رسالت خطیر، امر بسیار مهمی است و تقویت این بستر با توجه به تاکید رییس جمهوری محترم مبنی بر مبارزه با فساد و تقویت خدمات رسانی سالم به مردم اهمیتی افزون دارد.

وزیر کشور در ادامه با قدردانی از زحمات ۸ ساله شوشتری رییس سابق مرکز حراست وزارت کشور، گفت: شوشتری را در این مدت چند ماهه همکاری، انسانی به واقع اخلاق مدار، مدیر و پرتلاش دیدم و جا دارد از زحمات او کمال تشکر را داشته باشم.

وحیدی اضافه کرد: از این پس در مجموعه حراست وزارت کشور، در خدمت برادر ارجمند آقای گودرزی که دارای تحصیلات عالی در حقوق و صاحب توان و انگیزه بالا هستند؛ خواهیم بود.

وی گفت: گودرزی فردی با رویکرد توأمان علمی و عملی است و ان شاء ا... با حضور او در حوزه حراست وزارت کشور، کارها با توان و شتاب بیشتری پیگیری و محقق خواهد شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مجموعه ستاد و صف وزارت کشور که شامل ستاد وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور است باید تبلور یک مجموعه سالم، کارآمد و خدمات رسان به مردم باشد.

وحیدی در این باره گفت: این مجموعه‌ها بیشترین تعامل و مواجهه را با مردم دارند و برای همین باید نمونه یک مجموعه سالم در همه عرصه‌ها باشند.

وی در ادامه گفت: مجموعه وزارت کشور باید پیشگام مبارزه با فساد در کشور باشد و مسلما در این عرصه نقش حراست به عنوان صیانت بخش اصلی مجموعه باید بیش از گذشته فعال می‌شود.

وزیر کشور افزود: پیشگیری و مقابله با بروز مفاسد در دستگاه‌های خدمات رسانی شهر و روستا؛ تاثیر زیادی بر ارتقای اعتماد افکار عمومی دارد و برای همین باید سلامت این مجموعه‌ها با میدان‌داری فعالانه و پیشتازانه مجموعه حراست، بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وحیدی با اشاره به اینکه امروز در کشور حدود  ۳۶ هزار دهیاری و بیش از  ۱۳۰۰ شهرداری داریم؛ گفت: این دو مجموعه دهیاری و شهرداری نیازمند نظارت هوشمندانه‌تر است و باید مستمراً اطمینان کافی از سلامت این مجموعه‌ها حاصل باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها