امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «فردا»:

قانون تعارض منافع باعث حاکمیت شایسته‌سالاری در کشور می‌شود

کد خبر: 1107948

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: طرح تعارض منافع می‌تواند جلوی بسیاری از انتصابات فامیلی، قومی و باندی و سیاسی را بگیرد. این طرح گامی مهم در راستای حاکمیت قانون بر عملکردهاست.

قانون تعارض منافع باعث حاکمیت شایسته‌سالاری در کشور می‌شود

گروه سیاست سایت فردا: امروز کلیات طرح تعارض منافع تصویب شد تا قدمی باشد بر جلوگیری از انتصابات فامیلی؛ طرحی که می‌تواند جلوی بسیاری از رانت‌ها را بگیرد.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «مخالفان طرح تعارض منافع نگران این هستند که مبادا قانون راکد بماند؛ وگرنه تصور نمی‌کنم نماینده‌ای با اصل این طرح مخالف باشد زیرا طرح تعارض منافع می‌تواند جلوی بسیاری از انتصابات فامیلی، قومی و باندی و سیاسی را بگیرد. این طرح گامی مهم در راستای حاکمیت قانون بر عملکردهاست».

او ادامه داد: «اکنون زمان آن رسیده است که مجریان قانون همه‌جانبه خود را تسلیم قانون بدانند. مردم هم همین را می‌خواهند. خواسته عمومی آن است که فرصت‌طلبی‌ها و باندبازی‌ها تمام شود. واقعیت این است که ویژه‌خواری‌ها و رانت‌بازی‌ها در سال‌های اخیر لطمات بسیاری بر کشور وارد کرد. انتظار می‌رود دولت آقای رئیسی که یک دولت انقلابی است در مسیر شایسته‌سالاری گام بردارد و بعد از این به‌هیچ‌وجه شاهد مسائلی مانند انتصابات فامیلی نباشیم».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اینکه یک عده‌ای خواهر و خواهرزاده و عمو و عموزاده خود را به پستی منصوب می‌کنند اعتماد عمومی را زایل می‌کند. لازمه اعتمادسازی دوری از این‌گونه مسائل و شافیت و پاسخگویی مسئولان است».

او مطرح کرد: «بعضا در دولت آقای رئیسی هم مشاهده شد که برخی انتصاب‌ها مبتنی بر روابط فامیلی بود اما امیدواریم با این طرح مجلس و البته رفتار انقلابی دولت شاهد اینگونه موارد نباشیم. آقای رئیسی هم تکلیف را روشن کرد و گفت که هیچ خط قرمزی در این مسیر ندارم؛ نه وزیر، نه مشاور و نه هیچ مقام دیگری».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «همه انتظار داریم که تمام مسئولان در هر جایگاهی که هستند به قانون تن دهند و قانون اخیر مجلس یعنی تعارض منافع را گام بسیار خوبی در راستای تحقق حاکمیت شایسته‌سالاری در کشور می‌دانم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها