امیر سرتیپ واحدی: باید به سمتی برویم که کارهای نوی در نیروی هوایی ارتش ظهور پیدا کند

کد خبر: 1107978

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش کلیه اهداف با مهمات های کاملا بومی سازی شده که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان تولید شده بود، منهدم شد.

امیر سرتیپ واحدی: باید به سمتی برویم که کارهای نوی در نیروی هوایی ارتش ظهور پیدا کند

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش کلیه اهداف با مهمات های کاملا بومی سازی شده که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان تولید شده بود، منهدم شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از ستاد تبلیغات رزمایش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در تشریح جزئیات نقش این نیرو در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش با اشاره به اینکه این رزمایش هر ساله توسط نیروهای چهارگانه ارتش انجام می شود و برای هر یک برنامه و سناریویی تعریف می‌شود، افزود:نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، پشتیبانی هوایی نزدیک از نیروی زمینی، دریایی و همکاری با نیروی پدافند هوایی در راستای رهگیری هواپیماهای متخاصم بود.

واحدی اظهار کرد: پایگاه های شهیدان دلحامد چابهار و شهید عبدالکریمی بندر عباس طبق برنامه، گوشه ای از توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش را طبق برنامه مشخص شده به نمایش گذاشتند و اهداف مورد نظر را بر حسب سناریو تعریف شده مورد اصابت قرار دادند.

وی با اشاره به استفاده گسترده از هواپیماهای اف ۴ و میراژ در این رزمایش خاطر نشان کرد: در این رزمایش از مهمات های کاملا بومی که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان و با همکاری سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی تولید و بر روی هواپیماها نصب شد استفاده کردیم و خدا را شاکریم که توانستیم در چند رزمایش اخیر از مهمات بومی سازی شده به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطر نشان کرد: در زمینه ساخت و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم تا جایی که یکی از جلوه های ویژه این رزمایش استفاده از هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین بود که با استفاده از بمب های نقطه زن اهداف را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دادیم.

وی گفت: یکی دیگر از مهم ترین کار ها در این رزمایش کنترل متمرکز، اقدام و اجرای غیر متمرکز بود که از موفقیت های شایسته در این رزمایش به شمار می آید و طبق منویات مقام معظم رهبری و ماموریتی که به ما محول شد باید به سمتی برویم که کارهای نو و جدیدی در نیروی هوایی ارتش ظهور و بروز پیدا کند تا این نیرو بتواند توانایی مقابله با هر گونه تهدید هوایی در هر سطحی را داشته باشد.

واحدی بیان کرد: تمام دانشمندان و غیور مردان نیروی هوایی دست به دست هم داده اند تا طبق منویات فرمانده معظم کل قوا نیرویی دانشمند در تراز انقلاب اسلامی و در شأن مردم شهید پرور کشورمان ایران ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: ارتباط و تعامل بسیار خوبی در این منطقه و در سطح نیروهای مسلح و دستگاه های کشوری وجود دارد و این نوید را به مردم عزیزمان می دهیم که این همبستگی و یکپارچگی روز به روز افزایش یابد.

واحدی با بیان اینکه امروز ما به سمتی رفته ایم که توانسته ایم خودمان را در تمام زمینه های علم روز ارتقاء دهیم، تاکید کرد: ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم و تمام این رزمایش‌های بزرگ برای حفظ کیان کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران است.

دریادار کاویانی

دریادار کاویانی: آمادگی رزمی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ به خوبی به نمایش گذاشته شد

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه توان و آمادگی رزمی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ به خوبی به نمایش گذاشته شد، خاطر نشان کرد: در مراحل مختلف رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران شاهد همگرایی و هم افزایی فوق العاده‌ای بین این نیروها بودیم.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه «رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش دارای ویژگی‌های خاصی است، اظهار کرد: این رزمایش مشترک با مشارکت نیروهای چهارگانه ارتش است و به همین دلیل نیز در مراحل مختلف این رزمایش شاهد همگرایی و هم افزایی فوق العاده‌ای بین نیروهای عمل کننده بودیم.

وی با اشاره به حضور تاثیرگذار نیروی دریایی ارتش در این رزمایش خاطر نشان کرد: تفنگداران و تکاوران نیروی دریایی از عمق دریا و با استفاده از همه شناورهای سطحی و زیرسطحی و همچنین ناوگان هوادریا در این رزمایش به اجرای سناریوهای رزمی پرداختند. در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش همچنین شاهد حضور یگان‌های موشکی ساحل به دریا، انواع سامانه‌های جنگال ساحلی و دریایی مستقر روی شناورها بودیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به حضور یگان‌های مختلف نیروهای زمینی، هوایی و پدافند هوایی در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص رزمایش، در حوزه‌های زمینی، پدافند هوایی و هوایی نیز  با استفاده از همه تجهیزات بومی و ساخت داخل ارتش، توانستیم قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به رخ دشمنان بکشانیم.

دریادار کاویانی تصریح کرد: با حجم آتش، امکانات، تجهیزات و تسلیحات و موشک‌هایی که امروز در نیروهای مسلح وجود دارد، دشمنان باید خواب آن را ببینند که قدرت تعدی به منافع جمهوری اسلامی و مرزهای ایران داشته باشند.

وی با بیان اینکه «رزمایش مشترک ذوالفقار  ارتش۱۴۰۰ در سطح بالایی برگزار و توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح به ویژه ارتش به خوبی نمایش گذاشته شد»، اظهار کرد: امسال تجهیزات استفاده شده در مراحل مختلف رزمایش به مراتب پیشرفته تر از سال‌های قبل بود و شاهد الحاق تجهیزات بومی دیگری به ناوگان نیروی دریایی ارتش بودیم. در رزمایش امسال همچنین از ناوشکن تمام ایرانی دنا و سهند، زیردریایی‌های ساخت داخل و کاملاً بومی با ظرفیت‌ و تناژ و ماموریت‌های مختلف استفاده کردیم و نشان دادیم که جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروی دریایی از توانمندی بالایی در همه حوزه‌ها از جمله فناوری و تکنولوژی برخوردار است.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه اغلب تجهیزات مورد استفاده در نیروی دریایی ارتش به دست جوانان ایرانی و فرزندان انقلاب اسلامی، طراحی، تولید و بازآماد شده است، گفت: ان‌شاءالله جوانان نیروی دریایی بتوانند در اجرای فرمان و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و در راستای تاکیدات معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به نیروی دریایی ارتش در تراز انقلاب اسلامی و ملت عزیز ایران دست یابند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها